Gå til innhold

Tidlig erfaring med MSI 645E MAX2-LRU

AKIRAx77

Anbefalte innlegg

Vel...har nå fått min nye PC opp å stå...alltid vemodig å si hadet til en gammel traver..men min DUAL PIII 550 står nå her som en ribba høne...gørr og guts henger ut av den..og ser heller trist ut....men snart skal den få liv igjen...Store søs skal få ny PC!..anyhow..mine erfaringer så langt med MSI korte med SIS645DX chipsette er....MEGET BRA!! Ikke EN krasj enda..ikke at jeg har utfordret skjebnen så mye..men det har ikke fuska noe som helst. Det fulgte med så mye fett og...hele baksiden av kabinette er stabba...fulgte med ekstra brackets for 4 USB 2.0 porter, 2 USB 1.1 porter og SPIDF lydkort utganger og dill....så nå har jeg to lydkort instalert. Instalerte Compaq sine Audigy drivere...overhode ingen problemer der...men jeg kan jo liste opp hardwaren..så vet dere hva som er inni:

P4 2.226 ghz (533)

MSI 645E MAX2-LRU

Gainward GF3 gold edition 64 MB

Audigy Player

512 MB PC333 RAM

Plextor CD brenner

Pioner DVD

Chiftech Dragon (og strømforsying som fulgte med i den)

80 GB HD

7 GB HD

...og bare en ting må jeg si...den er så stille..det er en fryd..har 3 vifter inni, GF3, CPU fan (orginal intel) og i strømforsyningen.....det er bare digg asså..

så...her er alt fryd og gamen så langt...ting går silkemykt...veldig happy...så...for min første erfaring med MSI...så kan jeg anbefale det korte på det varmeste...men merk jeg er IKKE en overklokker!!

NB: Hovedkorte har Bluetooth støtte, men det fulgte ikke med en bracket..så jeg har mailet MSI for å høre hvor jeg kan få tak i det...jeg forventer å få min Nokia 7650 om en uke eller to..og den støtter data bluetooth (ikke handsfree)...så derfor hadde det vært perfekt for meg.

nå må jeg gå å endre signaturen min!! *s*

AKIRA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, testa 3dmark 2001 SE nå..kjørte en test...og fikk 7720 3D marks.....for setupen i posten over.

vet ikke jeg...duger det????...alle testene gikk smooth bortsett fra drage karusellen med high poly og 8 lys..der hakka den.

Uansett..så ser det ut til at SIS645DX kan sine saker!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-30 13:21, AKIRAx24 skrev:

ok, testa 3dmark 2001 SE nå..kjørte en test...og fikk 7720 3D marks.....for setupen i posten over.

vet ikke jeg...duger det????...alle testene gikk smooth bortsett fra drage karusellen med high poly og 8 lys..der hakka den.

Uansett..så ser det ut til at SIS645DX kan sine saker!

ok, har jo et Gainward kort, så lasta ned EXPERTool som de har, som gjør en "mild" overklokking av korte..siden jeg har golden sample. Så satte Core clock til 220 MHz, og Memory clock til til 472 MHz. (default for de respektive er: 200 og 460) og kjørte 3Dmark 2001 SE engang til...and low and beholde min nye score ble da: 8061 3D marks!!...en økning på 341 poeng fra 7720....synes jeg var ganske kult!!

AKIRA

Lenke til kommentar

Enda er ikke det du har klokket noe i forhold til hva som går på det kortet. Å klokke det kortet der er ikke farlig. Du kan klokke en del mer for enda høyere ytelse. Med den feite prosessoren din, er det skjermkortet som henger litt etter. Det er grunnen til en ganske stor økning når du klokker. Forøvrig er det minnet som kan klokkes mest.

-drekka

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...