Gå til innhold

kjøp av DV-kamera i New York

Anbefalte innlegg

Jeg skal til New York i påsken og lurer på om jeg skal kjøpe et DV-kamera der, ettersom dollarkursen er så bra. Lurer på om noen har noen bra butikker å anbefale? Er det noen som vet om det faktisk er billigere å kjøpe PAL format der, eller blir det ikke no billigere, ettersom de da muligens må importere det? Må jeg ha PAL for å bruke det her? Andre ting jeg bør huske på?

Har tenkt å kjøpe et ganske billig et, kanskje Sony, rundt 3-4000 kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen til forumet!!!!

Skulle jeg kjøpt et så billig videokamera (3-4000 kr) ville jeg definitivt kjøpt i Norge med lang norsk garanti og enkel tilgang til service hvis det ble behov for det. Det du vinner på å kjøpe i USA blir da så lite at ulempen med dårligere garantivilkår blir utslagsgivende.

Skulle jeg kjøpt meg et dyrere videokamera (6-8000+) ville historien blitt litt annerledes, men først bør du jo finne ut av hvilket kamera som selges her i Norge du har lyst på, deretter sammenligne pris mot f.eks B&H.

God tur til New York. Jeg er en barnslig sjel - blir aldri lei av den byen - føler virkerlig jeg er "i den store verden" når jeg kommer dit...

Endret av Dykkern
Lenke til kommentar

Godagen..

Eg kjøpte nettopp PAL kamera fra B&H i USA... Kjøpte Sony dcr pc-108e og er meget fornøyd me d..kostet meg 3700,- og d va kurs på 6,5 imotsetning til masse penger her i Norge.. Var i kontakt med Sony Norge og di sa d bare va å levere d t di i tilfellet for d e internasjonale garantier og servicer..

Så kjøp d kameraet...d e mitt råd :)

Sportslig hilsen

Skydiver

Lenke til kommentar
Var i kontakt med Sony Norge og di sa d bare va å levere d t di i tilfellet for d e internasjonale garantier og servicer..

Det er vel og bra med internasjonal garanti, men den varer vanligvis bare ett år. Kjøper man kamera i Norge får man i tillegg fem års reklamasjonsrett/garanti mot fabrikasjonsfeil. DET får du ikke ved kjøp i utlandet.

Ellers enig i at SMS språk gjør seg meget dårlig i ett forum der du har litt bedre plass til å skrive på, enn på en mobiltelefon. SMS språk passer ingen andre steder, og gjør bare at du oppfattes som useriøs. Venn deg av med det før du skal ut i arbeidslivet er mitt tips :)

Lenke til kommentar

Jeg å vurderte å kjøpe kamera i USA, påsken i fjor. Ringte med Sony Norge og de fortalte at det var 90 dagers full garanti, 1 år garanti på deler (men da måtte man selv betale for arbeidstiden(?)). Håper at de har kommet på bedre tanker nå. Verdensomspennende garanti begynner å bli vanlig på større merker. Er du på utkikk etter Sony, så må du ta en tur innom Sony Wonder Technology Lab. Den ligger på hjørnet Madison Avenue og 56th street. Der kan du få utfolde deg i Sony`s store sortimang. Du kan også handle i en butikk der, men om prisene er høye\lave må du nesten sjekket ut selv.

God tur. I likhet med Dykkern, en tur og du er hekta på å dra dit igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...