Gå til innhold

Noen som kjører fsb på 166 og ram på 166?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg vurderer sterkt å "låse opp" min xp prosessor, og kjøpe corsair minne (ddr 400). Dette fordi jeg har lyst til å kjøre fsb og ram på 166mhz på mitt Epox 8kha+ hovedkort. Er det noen som har gjort/gjør dette på Epox hovedkortet? Blir det MYE bedre? Har 512 mb DDR PC2100 ram nå. Lurer på dette siden hovedkortet "bare" har KT266a brikkesett.

AMD Athlon XP 1600@1900 (152x10.5)

Epox 8KHA+

Apacer 256mb PC 2100@152mhz

Geforce 2 GTS

[ Denne Melding var redigert av: the best one på 2002-06-28 22:31 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme HK og har kjørt fsb på 166 i lang tid. Det funker helt glimmers! Helt til hdd krasja pga for høy fsb hvertfall.

Har en låst xp1600 og pc2100 ram som kjører 166fsb uten problemer selv med ram på raskeste timings.

Men det burde vært 1/5 divider på kortet ..

Mitt råd er: Kjør så høy fsb som mulig! Du har ingenting å tape på det rent ytelsesmessig

Lenke til kommentar

Hei,

Rammen vil ikke gå stabilt på over 150mhz.. det suger litt. satt rammen ned til 118mhz eller no og fikk da prosessoren til å gå på 154mhz bus.. må nok låse opp. hadde du noe pci kort? kan det være agp kortet som stanger? Har lasta ned nyeste bios.

Haakon

Lenke til kommentar

Jeg har ett nettverkskort, usb portene og skjermkort. Det var eneste som stod i maskina. Det var faktisk hdd som røyk først.. Har kvalitetsram fra samsung:) Kjører 2100 ram på 2700 specs (eller no sånt :smile:)

Min låste xp1600 suste avgårde uten problemer på 167*10,5

Lenke til kommentar

prøvde nå på 155mhz bus.. hang seg som ****. tror min ibm disk hater dette... kjørte du på 167x10.5?

167x10.5=1753mhz... det er MYE! vcore var på 1,85?

hvordan disk har/hadde du?

Haakon

Lenke til kommentar

Har en seagate U6 5400rpm. Den er heller ikke så gla i fsb over 155.

Men den klarer ett par dager på 166 før den krøller skikkelig til med filer.. Alt blir korrupt må reinstallere og drit :sad:

Hadde vcore på 1.85 og ram på 3.0 volt! (er sikkert ikke å anbefale siden jeg ikke har kjøling til rammen :eek:)

Lenke til kommentar

kanskje det er harddisken som ikke vil.. hvilket 3d-kort hadde du? du må ha fått bra på benchmarks!

har vurdert å kjøpe seagate barracuda lenge.. koster jo ikke så mye. og jeg har bare 20gb nå..

Lenke til kommentar

det er 1/5 PCI-deling på hovedkortet, men du må laste ned en nyere BIOS enn som følger med orginalt, altså den nyeste når du først er i gang....

du slepper å låse opp prosessoren for å kjøre på 166FSB, men visst du fortsatt vil har den til å kjøre orginal hastighet må du :smile:

selv har eg ein Duron som kjører på 16FSB !!!

orginalt er den 100 :smile: , men då har eg satt ned multipliuren til 6 (orginal 7.5) så det skal ikje være noen problemer med å kjøre din 133FSB prosessor på 166FSB nei...

Lenke til kommentar

Hei,

Har lastet ned en nyeste biosen fra epox sin side. 22.5.2002 tror jeg den het. men kan ikke se at det er noen pci 1/5 deling her. kan denne "styres" i bios? eller slår den inn når man når 166mhz fsb? (har aldri hatt kortet på 166mhz fsb...)

Noen?

Haakon

Lenke til kommentar

MeG^: Er du hundre prosent sikker på at det er 1/5 divider på epox 8kha+? Har hørt at KT266A chipsettet manglet støtte for dette jeg..

Hmm- Det må undersøkes en gang når jeg kommer hjem fra syden.. Da skal det klokkes! :smile:

Lenke til kommentar

Jeg leste om en fyr som hadde epox 8kha+ på et annet forum. Han mente at SPD valget som finnes i "memory-delen" i bios virker inn på alle dividerne på hovedkortet. Altså ikke bare 3/4 divideren til ram'en..

Noen som er villige til å undersøke dette? Det kan joo være noe fornuftig i det med tanke på at folk har nådd over 200mhz fsb med dette kortet.

*vil ikke fucke hdd igjen pga høy fsb :smile:*

Lenke til kommentar

Quote:

the best one skrev (2002-06-28 23:49):

prøvde nå på 155mhz bus.. hang seg som ****. tror min ibm disk hater dette... kjørte du på 167x10.5?

167x10.5=1753mhz... det er MYE! vcore var på 1,85?

hvordan disk har/hadde du?

Haakon

Jeg har hatt 11*173.

Vcore 1.85.

HK+CPU+HDD slutta og virke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...