Sitronade Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Jeg kjøper meg el-gitar om noen dager, og jeg lurer på om det er mulig å koble gitaren på disse høytalerene : https://prisguiden.no/produkt/8659 ...Hvis man har en 'ting' som skifter størrelse på pluggen (Håper dere skjønner). En venn av meg spilte Bass på sine Pc-høytalere...Så jeg lurer på om det er mulig med Gitar uten at noe sier PANG og jeg sitter igjen med ødelagt gitar/høyttaler...? Takker for alle svar... Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 (endret) Det du sannsynligvis trenger for å spille gitar på pc-anlegget er en liten overgang fra 3.5 til 6.5mm jack slik som denne: Endret 19. mars 2005 av Pallesen Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 En overgang er det du trenger! Kobles i "in-audio". Finnes mange programmer som behandler gitar-lyd forresten! Så du kan lage fuzz og sånt.. Bare å søke litt på downloads.com! Var borti et program som gjorde at du kunne spille piano med gitaren! Og et som gjorde ting på PCen du selv valgte via toner på gitaren.. Litt off-topic nå! Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 Tror dere missforstår..Ikke over Pc'en (lydkortet eller hovedkortet), men direkte på høytalerene.. Går det ann over PC'en uten å måtte kjøpe ''gitar-lydkort'' ? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Det skal gå helt fint! På den blåe porten.. Som er audio-in! Men tror det blir litt verre å spille direkte på høyttalerne, du må nok han noe imellom, f.eks. en PC.. Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 Ok. Takk...Så med de rette programmene kan du jo bruke Pc'en som forsterker.. Med effekter som distorsion. Kan du gi meg link til det programmet du pratet om?.. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Er 2 år sida, og jeg det var på min forrige PC og har dessverre ikke linken! =/ Ellers noen linker: http://www.download.com/Guitar-Tuner/3000-...tml?tag=lst-0-3 http://www.download.com/Guitar-Studio/3000...tml?tag=lst-0-6 http://www.download.com/Guitar-Synth/3000-...tml?tag=lst-0-9 Bruk google! Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 (endret) Du trenger ingenting mellom gitar og pc-høyttalerene. Det er innebygget forsterker på anlegget du vil bruke. Ok. Takk...Så med de rette programmene kan du jo bruke Pc'en som forsterker.. Pc'en kan ikke brukes som forsterker på noen måte. Forsterkeren ligger innebygget i pc-høyttalerene. Endret 19. mars 2005 av Pallesen Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Ikke som direkte forsterker, nei.. Det er jo selvfølgelig best å bruke en ordentlig forsterker men det går helt fint å bruke PCen! Etter min erfaring da.. Men hvordan skal han isåfall koble det direkte på høyttalerne? Så ikke så mye på dem akkurat.. Kan hende jeg missa noe! Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Du kobler inn gitaren der du ellers ville koblet pc'en inn. På inngangen. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Men da er det jo ingen muligheter for fuzz og reverb og annet stash da.. Ingen ultimat løsning akkurat! Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Nei, såklart ikke, men så får du hva du betaler for. Hvis du vil ha effekter kan du jo bare koble den gjennom pc'en, som andre har nevnt før. Eller gå for en 10 ganger bedre løsning: Kjøpe en skikkelig gitar forsterker. Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2005 Skal kjøpe forsterker så fort jeg samler opp litt penger... Men blir det like god lyd gjennom PC'en som direkte på høytalerene? Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Spørs hvor bra lydkort du har og hvor bra programvaren du bruker er. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Et lydkort til 200 spenn duger dårlig! Minst 500 spenn må du ut med for et som duger.. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Du bør være veldig forsiktig med lydnivå på dette prosjektet, skal veldig lite til for å blåse høyttalerne. Er en grunn til at det finnes ett produkt på markedet som heter gitar forsterker. Til og med en gitarforsterker til 1 laken vil gi mye bedre lyd enn dette. Lenke til kommentar
reallars Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Det er ikke vits i å kjøre gitaren rett på pc-høyttalerne om du ikke vil ødelegge dem. Broren min har ødelagt 3 sett pc-høyttalere ved å koble en bassgitar på dem (men han har jo skikkelig utstyr og gjorde det der bare for gøy). Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 BAss blir vel noe annet siden det er så lavt på frakvensskalaen.. Har selv brukt pchøytalerne og gikk helt fint(utenom at det ble ræva lyd, men det er vel på grunn av dårlige høyttalere) Lenke til kommentar
icer Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Selvsagt går høytalerne mye fortere om du kobler en bass-gitar på enn en vanlig gitar! Frekvensen er jo mye lavere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå