Gå til innhold

Spille Gitar til PC-høytalere?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøper meg el-gitar om noen dager, og jeg lurer på om det er mulig å koble gitaren på disse høytalerene : https://prisguiden.no/produkt/8659 ...Hvis man har en 'ting' som skifter størrelse på pluggen (Håper dere skjønner). En venn av meg spilte Bass på sine Pc-høytalere...Så jeg lurer på om det er mulig med Gitar uten at noe sier PANG og jeg sitter igjen med ødelagt gitar/høyttaler...? Takker for alle svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En overgang er det du trenger! Kobles i "in-audio". Finnes mange programmer som behandler gitar-lyd forresten! Så du kan lage fuzz og sånt.. Bare å søke litt på downloads.com! Var borti et program som gjorde at du kunne spille piano med gitaren! :p Og et som gjorde ting på PCen du selv valgte via toner på gitaren.. Litt off-topic nå! :roll:

Lenke til kommentar

Du trenger ingenting mellom gitar og pc-høyttalerene. Det er innebygget forsterker på anlegget du vil bruke.

Ok. Takk...Så med de rette programmene kan du jo bruke Pc'en som forsterker..

Pc'en kan ikke brukes som forsterker på noen måte. Forsterkeren ligger innebygget i pc-høyttalerene.

Endret av Pallesen
Lenke til kommentar

Ikke som direkte forsterker, nei.. Det er jo selvfølgelig best å bruke en ordentlig forsterker men det går helt fint å bruke PCen! Etter min erfaring da..

Men hvordan skal han isåfall koble det direkte på høyttalerne? Så ikke så mye på dem akkurat.. Kan hende jeg missa noe! :p

Lenke til kommentar

Du bør være veldig forsiktig med lydnivå på dette prosjektet, skal veldig lite til for å blåse høyttalerne. Er en grunn til at det finnes ett produkt på markedet som heter gitar forsterker. Til og med en gitarforsterker til 1 laken vil gi mye bedre lyd enn dette.

Lenke til kommentar

Det er ikke vits i å kjøre gitaren rett på pc-høyttalerne om du ikke vil ødelegge dem. Broren min har ødelagt 3 sett pc-høyttalere ved å koble en bassgitar på dem (men han har jo skikkelig utstyr og gjorde det der bare for gøy).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...