Gå til innhold

AMD v Intel FRAMTIDSRETTET

normal

Anbefalte innlegg

Nå mener jeg ikke en ny pur amd vs intel diskusjon.

Det jeg ser på nå, er hvilket som er mest framtidsrettet ang hvor rask prosessor som støttes av nåværende HK.

Intel har Socket 478, denne vil bli bremset av DDr rammen ikke har nok båndbredde ikke sant?

Og AMD har Socket A som nærmer seg slutten av sin livssyklus når hammer introduseres?

Når kommer KT400 og er det verdt å vente på?

Abit KT7-RAID, AMD TB 1,4@1,391, ALPHA8045 PAL,(107x13), 384MB Mosel SDRAM @CAS2, Turbo. Gainward Geforce 2 PRO (200,400@235,490), Seagate Barracuda IV 80GB

[ Denne Melding var redigert av: normal på 2002-06-28 21:43 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ihvertfall ikke tenkt å holde pusten mens jeg venter på hverken det ene eller det andre. Kjøp så utstyret løser oppgavene det skal på best mulig måte, og når det ikke takles lenger er det på tide å kjøpe nytt. Og da får man heller se hva er kommet på markedet... eller man kan kjøpe nytt når det er kommet noe så rått at man får lyst likevel.

Selv sitter jeg med scsi-utstyr med sd-ram/1120 mhz cpu, og akter ikke å la meg friste før jeg ser 4 ghz på cpu-fronten og 1 ghz minne...men likevel vil nok mitt eksisterende oppsett løse mine oppgaver greit. Hvem som produserer utstyret når tiden kommer er likegyldig, det er om å gjøre å kjøpe det beste produktet.

Tar man et perspektiv på f.eks. et par år, vil vel både Intel og Amd ha byttet på å sitte på tronen flere ganger...i fjor høst ville jeg utvilsomt valgt en Amd-basert løsning, mens i vår ville gått for Intel. Det skifter fort i denne bransjen og man får bare sette seg godt tilbake i godstolen og følge med...

:smile:

[ Denne Melding var redigert av: Muffinman på 2002-06-28 21:55 ]

Lenke til kommentar

Spiller jo liten rolle hva som er framtidsrettet på prosessor-markedet da. Når du bytter cpu, så må du jo bytte hk også. For liten ytelsesvekst ved å kjøpe ny cpu til gammel hk. Små oppgraderinger er sløsing, la heller maskina bli gammel og stygg. Så hiver du møka opp på loftet(som linux-dunk elr.no) og kjøp deg heeeelt nytt :grin: :grin:

Lenke til kommentar

vel, etter min mening er det lurest å først kjøpe en billig men allikevel bra nok på angitte tidspunkt cpu, for å senere kjøre i den raskeste som er støttet av HK. det har jeg gjort nå. før hadde jeg Duron 600@930 nå har jeg 1,4 TB (signatur)

Skjermkortet må jo samsvare med cpu, så dette kjøper man nytt i samme slengen.

Men tilbake til saken: AMD eller Intel? Er litt tvilsom til intel fordi DDR ram visst snart skal begynne å begrense pga båndbredde

Og tvilsom på en annen side til AMD, fordi Det virker som om TBred coren ikke kan overklokkes og dermed ikke kommer så veldig langt før Barton eller wtf kommer (vil denne gå på dagens HK?)

PS: skal bruke maskinen til spilling. Da er vel AMD best, men Intel har jo høyere klokkefrekvens og SSE2 (vil dette bli støttet i spill?) så hvilken kommer best ut?

Abit KT7-RAID, AMD TB 1,4@1,391, ALPHA8045 PAL,(107x13), 384MB Mosel SDRAM @CAS2, Turbo. Gainward Geforce 2 PRO (200,400@235,490), Seagate Barracuda IV 80GB

[ Denne Melding var redigert av: normal på 2002-06-29 10:57 ]

Lenke til kommentar

hmm..

Men husk at selv om når det kommer så er det gammelt dagen etterpå.

min pc er ganske ny, jeg kjøpte kun det beste (for drøyt 1 1/2 måned side) og nå er det gammelt.

det er ingenting lenger som hetter nytt innen pc for alt blir gammelt å "tregt" (husk da 386 kom ut kostet den ca 23000 og det var kraft maskin men se i dag, kan jo så vit kjøre linux!!) erhm.. litt dårlig eksempel men men...

dere fårstår hva jeg mener så jeg anbefaler å kjøpe det du har brukt for og har mest lyst på..

DRIT I FREMTIDEN!! innen datateknologi!!

jaja, whatever

Lenke til kommentar

Dersom du skal ha best spill ytelse så er nok intel det beste valget.. de har en god ledelse på ytelse for tiden. en 2.26ghz med 533mhz fsb scorer bedre enn amd sin xp2100+, og kan i tillegg klokkes endel. Men cpu'ene er uansett så raske at dersom du går for noe i budsjettklassen så vil f.eks xp1800+, nforce og pc2100ddr være uslåelig på pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...