knuto Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2005 Kong Basse: Og med skjermkort blir det eit stykke over 4000... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Ganske typisk tråd dette her..AMD,AMD,AMD "forever".. og trådstarter... Hvorfor er P4-system utelukket? Pris? Tull.. Jeg kan (og har) bygget P4/S478-system med greit skjermkort (9600NP/Pro) til godt under 3k flere ganger... (siden noen linker til demovare/lagersalg). Men dersom du har råd til ett S939/A64 system er nok det det beste med tanke på raskere compile-time dersom du hovedsakelig bedriver utvilking/programmering.. Men du har allerede fått mange gode råd.. bare ikke utelukk P4-system pga. pris.. for det koster definitivt ikke mer enn tilsvarende A64.. At ingen har påpekt dette fakutm allerede i en 4-siders tråd sier litt om både kunnskapen og preferansene til de fleste her (med noen hederlige unntak..) Trådstarter poengterer at han ikke har filla peil på hardware (merkelig forøvrig.. lurer på hva han programmer.. ) og da kunne like godt Celeron-D og ett i915G-kort gjort nytten... Det koster ikke mye..ihverfall billigere enn ett S939/A64-system. Lenke til kommentar
espinoza Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Sats på socket 939 uansett. Det er det det er mest fremtid i. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Ganske typisk tråd dette her..AMD,AMD,AMD "forever".. og trådstarter...Hvorfor er P4-system utelukket? Pris? Tull.. + masse tekst.... Sett opp et forslag da vel Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 (endret) Kong Basse: Og med skjermkort blir det eit stykke over 4000... Hvis du leser etter så kan du lese att det er et skjermkort som tilsvarer 9600 inkludert i den pakken som jeg anbefaler. Endret 20. mars 2005 av Kong Basse Lenke til kommentar
SN-AVATAR Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Gå for et 754 system er mitt tips, 939 er bare dyrere og nyere, både prosessor og hovedkort. Trur forslaget mitt inklusiv demovarer er det beste tilbudet du kan få, så kan du vurdere sjølv om du vil kjøpe 1 eller 2 stk. 512MB brikker, for å si det som det er, trur eg ikkje du trenger meir enn 512MB ram, alle dagens spill går fint med 512MB ram. 1024MB ram trenger du bare vist du jobber mykje med 3d program og photoshop. Når det gjeld P4 system, så har det blitt mindre aktuelt etter at Northwood prosessorane ble fasa ut, same gjelder for Athlon XP som er blitt erstatta med Sempron. Mitt siste bud nå, er å bestille det eg lista opp inklusive demovare umiddelbart før nokon andre gjør det. For demovarer forsvinner fort og ein kan spare masse pengar på det. Så kan du bruke pengane du spare på noko anna. Gå inn på komplett.no trykk hurtigkasse, skriv så inn følgende i ruta: 300206 302713 305767 113518 Trykk ”legg til varerene” Og så gå til kassen. Så fullfører du bestillinga så har du ein oppdatert PC i påsken. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Vel fremtidsrettet innenfor omfåde data er det nok kun de som tror på nissen som seriøst benytter det ordet, og selvsagt selgere av data. Er endel fine gode forslag her, men ser at du ikke er spillfantast, og klarer deg med det en kan kalle et ok grafikkort. Vel og da har du faktisk muligheten til å få det til en meget ok pris MSI ATIxpress 200 kr 860,- Med photoshop er det greit med 1 gb minne, særlig siden du setter 128 mb av til grafikken. 512 x 2 mb corsiar minne kr 999,- Winne 3000 + kr 1290,- kr 3 149,- og det integrerete grafikkortet drar spill som cc-general meget bra, og sist men ikke minst ikke en enseste vifte, og så har du muliighet til å sette grafikkort til når du ønsker. Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 kong basse: jeg forstår ikke hva du mener med at han skal oppgradere om 2-3år? hva er det du argumenterer for??? At trådstarter sier han skal oppgradere om 2-3år betyr i praksis at han skal kjøpe en helt ny maskin om 2-3år, det er ingen vits i å tenke på oppgraderinger så langt frem i tid... Det er ingen tvil om at i dette tilfellet vil s754 være det rette valget.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 (endret) Ganske typisk tråd dette her..AMD,AMD,AMD "forever".. og trådstarter...Hvorfor er P4-system utelukket? Pris? Tull.. + masse tekst.... Sett opp et forslag da vel OK.. men bare så det er klart..: Jeg er enig i de aller fleste forslagene her.. og at trådstarter bør satse på ett S939/A64-system da det er "best" iht. brukerspeks.. Her er ihvertfall ett forslag til en som sier han ikke har filla peil på HW..dvs. han dr**er i/merker ikke forskjellen uansett på det som er "i kassa"..Og det som følger under fungerer i praksis helt greit (unttat til spill). HK med IGP for kr. 248. CPU Celeron D til kr. 558. RAM Geil 512Mb til kr. 465. Tilsammen kr. 1271 +evt. et brukt kabbis til kr.250..dvs. totalt ca. kr.1500.. Det er greit nok/dyrt nok for en som ikke har dette som hobby... ..og ett typisk eksempel for det jeg bygger for familie/venner som "bare skal ha en PC".. Bytt ut CeleronD'ne med en brukt P4 til. 800-1000 evt... Har fått tak i en del slike... ..og legg til evt. ett 9600NP til kr. 300 (dukker opp rett som det er for meg ihvertfall). Har du dette som hobby/er entusiast ...eller *fanboi*, gamer.. da oppretter du slike tråder og "svir av" gladelig 14k på HW... PS. Man kommer like rimelig ut med ett "utrangert" socket-A system, men det er faktisk enn så lenge lettere å få tak i socket-478 (billig).. Kan ha noe med det jeg tok i første innlegg.. en irrasjonell "dragning" mot AMD... Endret 20. mars 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Vel fremtidsrettet innenfor omfåde data er det nok kun de som tror på nissen som seriøst benytter det ordet, og selvsagt selgere av data. Er endel fine gode forslag her, men ser at du ikke er spillfantast, og klarer deg med det en kan kalle et ok grafikkort. Vel og da har du faktisk muligheten til å få det til en meget ok pris MSI ATIxpress 200 kr 860,- Med photoshop er det greit med 1 gb minne, særlig siden du setter 128 mb av til grafikken. 512 x 2 mb corsiar minne kr 999,- Winne 3000 + kr 1290,- kr 3 149,- og det integrerete grafikkortet drar spill som cc-general meget bra, og sist men ikke minst ikke en enseste vifte, og så har du muliighet til å sette grafikkort til når du ønsker. Enig med deg Osse, det der er det beste (forøvrig MEGET likt det jeg selv satt opp). Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Vel fremtidsrettet innenfor omfåde data er det nok kun de som tror på nissen som seriøst benytter det ordet, og selvsagt selgere av data. Er endel fine gode forslag her, men ser at du ikke er spillfantast, og klarer deg med det en kan kalle et ok grafikkort. Vel og da har du faktisk muligheten til å få det til en meget ok pris MSI ATIxpress 200 kr 860,- Med photoshop er det greit med 1 gb minne, særlig siden du setter 128 mb av til grafikken. 512 x 2 mb corsiar minne kr 999,- Winne 3000 + kr 1290,- kr 3 149,- og det integrerete grafikkortet drar spill som cc-general meget bra, og sist men ikke minst ikke en enseste vifte, og så har du muliighet til å sette grafikkort til når du ønsker. Enig med deg Osse, det der er det beste (forøvrig MEGET likt det jeg selv satt opp). Synes dette er et ganske godt forsalg til et billig s939 oppsett, eneste problemet er at jeg har lest mange lite fordelaktige reviews om det HK... Tenkte også jeg skulle linke til en artikkel angående dual core som jeg synes var intressant, kan virke som vi kansje får dual til s939 uten å måtte selge skjorta allikevel, samtidig som det også kommer dual core til s754 (mobile).... Lenke til kommentar
Osse Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 (endret) Basse, jeg har det er omtrent det oppsettet i en av mine maskiner, i min mediaPC, og dårlige reviews, hmm unokai , vel det er ikke særlig overklokkingsvennlig dersom det er det du mener, ellers er det da meget positive. Og ikke minst et topp utgangspunkt for en støysvak maskin. Men grafikken er helt ok, kjører cc-general bedre en radeon 8500, (eneste spillet jeg spiller), bruker photoshop mye selv, og er strålende fornøyd, men som sagt det er ikke et hk for overklokking. Men snakker en om muligheter til å bygge ut så er det et genialt HK 4-S-ata 4 - Minneslotter LedigiPCI-Express spor og nok av usb og firewire. Men klart bruker han 4000 på socket 754 får han bedre grafikkytelse, men det er overhode ingen grunn å bytte ut det integrerte grafikkortet for å jobbe med photoshop. Der er det atskillig viktigere å ha mer minne. Endret 20. mars 2005 av Osse Lenke til kommentar
knuto Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2005 512MB brikker, for å si det som det er, trur eg ikkje du trenger meir enn 512MB ram, alle dagens spill går fint med 512MB ram. 1024MB ram trenger du bare vist du jobber mykje med 3d program og photoshop. For fem hundre og tusende gong: Eg speler så og seie _aldri_ og i så fall på ein eldgammald DOS-data med _gode gamle spel_. Det eg brukar datamaskinen min til er akkutat Photoshop og programmering, og det er veldig typisk meg å jobbe med 10-15 åpne, forskjellige program. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 hehe basse, måtte jo se etter, er jo helt likt, og det kan trygd anbefales det du satte opp også. så for rett over 4000 får han faktisk 2 gb minne som nok er viktigere for han en spillgrafikk. Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 har egentli aldri vurdert ati HKet sånn orntli da jeg leste for en stund siden at det ikke funka å overklokke med det.. Men jeg ser nå at dette kan være et like så aktuelt oppsett som et s754, ytelsen og prisen blir omtrent akkuratt lik på begge plattformene, da ati i tillegg har støtte for pci-e og muligens bedre oppgraderingsmuligheter av cpu, så kan det nok hende det er det beste valget allikevel ja... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 (endret) Litt mer Intel-fart: http://www.microsoft.com/security/incident/sasser.mspx 732,- http://www.psdata.no/ps.asp?it=107418&mlevel=011202 769,- http://www.psdata.no/ps.asp?it=106024&mlevel=011001 962,- Lett å oppgradere senere Endret 20. mars 2005 av jarmo Lenke til kommentar
SN-AVATAR Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Ok ok… Sorry, Eg må ha misforstått totalt, eg hadde fått det for meg at det var spele PC du villa ha, Skal du hovudsakeleg jobbe med PCen så anbefaler eg faktisk Intel. Hyperthreading er noko som er veldig praktisk når ein jobber med mykje på ein gang. Så å kjøpe ein Celeron er heilt meiningslaust sia dei ikkje har Hyperthreding, som eg meiner er det sterkaste fordelen med Intel. Derfor anbefaler eg: Intel Pentium 4 520 2.8Ghz LGA775 1390kr Abit IG-80, I915G, Socket-775, m-ATX, SATA,LAN,Firewire,Dual-DDR,VGA,PCI-Ex16 865 kr 2x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 465 kr (930 kr til samen) ----------------------------------------------------------------- Sum 3185 kr Dette oppsettet skal nok sørge for at photoshop bli rask og responsiv å jobbe med, trenger du enda meir hastigheit, så får du forsøke å overklokke. Har personlig ingen erfaring med dei nye Pentium4 modellane, men reknar med dei fungerer omtrent som dei gamle. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Hva med denne CPUèn fra komplett for samme pris ? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308062&cks=PRL Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Mulig jeg tar feil, men tror neppe han kan spille MS FlightSim. 2004 med intel "extreme" graphic, som er på det hovedkortet Lenke til kommentar
Osse Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 SN-Avaar, vil helt sikkert vært vel så godt til photoshop og programeringer med intel, er vel der intel har sin styrke, men selv har jeg ikke hadd intel i noen av mine maskiner siden 1997( PII300 og det bare siden de ikke hadde AMD på den lokale shappa), så det vet jeg ikke, og joda dere som lurer, jeg er AMD Fanatiker på min hals, sansyligvis fra før mange her viste hva AMD var for noe (og ps, var mye morsomere og være AMD fanatiker den tiden da "vi" var i skikkelig mindretall fra DX2-3 og 4 perioden. Men en P4 3,0 vil nok gjøre jobben vel så bra som en winni i multitasking. (PS x86 kan ikke multitaske på skikkelig vis, kun dele tid, hrm, ikke som gode gamle Amigan nei) Men støy er viktig for en som sitter og jobber med photoshop og programering over lang tid. Og sett på en Artic Coolin Ultra TC på en winie 3000 + , ja der skal du lytte for å høre vifta, tusler på rundt 1100 omdreininger 9x9 cm vifte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå