Gromit Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Har en Topcom Butler 2900 som jeg fikk da jeg gikk over til Tele2. Da jeg har en Siemens trådløs til 1600 kr så bytter jeg selvsagt ikke over til den. Men den er låst til Tele2. Noen som vet hvordan de låses opp så jeg kan gi den bort til noen som ikke har Tele2? Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Aldri hørt om en fasttelefon som er låst til operatør. Hvordan får de til det? Og atpåtil en Butler. hehe Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Jo, den er låst med fast forvalg. Dete stod på esken at den var låst i et år Har sett de på Elkjøp hehe Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Jøss. Hadde det ikke vært enklere og ikke minst billigere å bare binde kunden til abonnementet sitt istedet? Er jo en forferdelig ekstrajobb å låse og åpne alle disse telefonene. Og fasttelefonmarkedet er såpass stabilt at man skifter operatør mye sjeldnere enn hva mobilmarkedet legger opp til. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Så vidt meg bekjent er faktisk ikke disse teleofnene mulig å få låst opp, da hele telefonen er programmert til å "passe Tele2" (automatisk 1502 først eller noe sånt) Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Så vidt meg bekjent er faktisk ikke disse teleofnene mulig å få låst opp, da hele telefonen er programmert til å "passe Tele2" (automatisk 1502 først eller noe sånt) Jeg ville da tro at det faktisk ikke er lov, av samme grunn som mobiloperatørene ikke har lov til å binde privatkunder lengre enn 12mnd. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Her er det vel ikke snakk om bindingstid? Så lenge telefonen ble solgt som en "Tele2-telefon", så skulle ikke det være noe problem. Men hvis kjøper har fått inntrykk av at denne telefonen kan brukes med andre operatører også (etter 12 måneder f.eks.), så er saken litt annerledes. Lenke til kommentar
kingleh Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Topcom Buttler 2900 er fult mulig å låse opp ved å taste en kode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå