LgitechDInovo Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 (endret) Hei, hvordan lager jeg sånne infor bokser sånn som på battlefield.no? Endret 19. mars 2005 av LgitechDInovo Lenke til kommentar
N* Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 (endret) hva er en inforboks? slik som de er på den siden tipper jeg det er en tabell som er delt opp i masse celler osv. slik kan du gjøre det: html: <div class="boks"> <h2>overskrift her</h2> <!-- bytt ut teksten med ønsket overskrift --> <p>brødtekst her</p> <!-- bytt ut teksten med ønsket tekst --> </div> css: div.boks { width:100%; /* bredden på hele boksen (nå er den 100% og skal fylle hele elementet den er i) */ height:auto; /* automatisk høyde.. den blir større jo mer brødtekst du skriver */ background:#ccc; /* bakgrunnen på boksen (det som er lys-grå nå.)*/ border:1px solid #aaa; /* grå tynn linje rundt hele greia */ } h2 { background:#fff; /* hvis bakgrunnsfarge bak overskriften */ border:1px solid #aaa; /* grå linje rundt overskriften */ margin:3px 3px 0 3px; /* overskriften er 3piksler fra kanten på boksen */ } div.boks p { background:#fff; /*hvis bakrunn i brøteksten */ border:1px solid #aaa; /* grå tynn linje rundt brøteksten */ margin:3px; /* brødteksten er 3piksler fra kanten på boksen */ } koden er ikke testet edit: hvorfor vil du ha slike bokser egentlig? hva med å lage noen selv. edit2: la til kommentarer Endret 19. mars 2005 av N* Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 (endret) er ikke helt sikker på hvordan ejg lager det selv, er litt ny i web-design skjønner du de virket ikke Endret 19. mars 2005 av LgitechDInovo Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 kan noen si hva jeg skrive inn for å få sånn bokser?? prøver meg fram her, men får ikke til Lenke til kommentar
N* Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 (endret) de virker? eller hva er det du mener ikke virker? lær deg litt html og css så skjønner du bedre hva du gjør. edit: la til kommentarer oppi der. Endret 19. mars 2005 av N* Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 de virker? eller hva er det du mener ikke virker? lær deg litt html og css så skjønner du bedre hva du gjør. edit: la til kommentarer oppi der. det funka nå... hmm.. ja vet , hehe, jeg driver å lærer... alle mo jo begynne et sted Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 height:auto; /* automatisk høyde.. den blir større jo mer brødtekst du skriver */ margin:3px 3px 0 3px; /* overskriften er 3piksler fra kanten på boksen */ N*: Linje 1 er helt unødvendig. På linje 2 bør du bruke relative verdier, ellers vil det se veldig rart ut om teksten forstørres. Prøv f.eks med 0.5ex. Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 (endret) hvordan skal jeg få det sånn her? jeg har nå laget den i midten Endret 19. mars 2005 av LgitechDInovo Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Kanskje denne tråden hjelper deg litt på vei? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå