CryoniC Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Jeg holder på å installere windows XP, når jeg booter så får jeg feilmeldinga : "Error loading operation system". Jeg har prøvd med forskjellige harddisker, windows cd'er, rambrikker og idekabler, men jeg får fortsatt samme feilmeldinga. Jeg regner med at det er noe med hovedkortet som er feil, kanskje noen instillinger i biosen, noen som har opplevd det samme problemet? Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 sjekk at du har riktig boot rekkefølge i bios Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Hvis det er et gammelt hovedkort og en ny stor harddisk, så er det ikke sikkert BIOS finner og støtter den størrelsen, og det kan da føre til dette problemet. Jeg ville, på en eller annen måte, prøvd å få oppdatert BIOS på hovedkortet. Dette skal kunne gjøres i MSDOS mode. Post Hovedkort merke, og modell her, så skal jeg finne en ny bios til deg. Du kan forresten lese mer om problemet her: http://support.microsoft.com/?kbid=326676 Lenke til kommentar
CryoniC Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2005 Virker som det er et BIOS problem ja, men uansett så er problemet løst, jeg gjorde to forandringer. 1: frakobla en SATA controller. 2: Forandra fra "Halt on no errors except keyboard" til "Halt on no errors" i CMOS. Før problemet oppsto hadde jeg installert windows xp, men jeg gjorde den feilen å gå online før jeg hadde installert servicepack 2, og det gikk ca 20 sec fra jeg var online til pc'n boota. Jeg får ta dette som en nødløsning nå, jeg skal bruke denne maskina på TG, så jeg oppdaterer BIOS når jeg er ferdig der. Skal poste hovedkort merke så fort jeg kan. Jeg har søkt litt på Google om dette problemet, og det ser ut til at ingen vet hvorfor problemet oppstår, og det virker som løsningen på problemet varierer. De fleste postene om dette problemet er også relativt nye, så det at gammel BIOS kan være problemet her virker logisk ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå