Gå til innhold

Trenger 6v fra PSU, hvordan?

Anbefalte innlegg

Jeg fant en mini-crab her om dagen, en miniatyr version av sånn svær boks som lager figurer og slikt i laserlys på diskotek. Den jeg har er en bitteliten greie med laserpen og noe speil som snurrer rundt forran. Jeg skrudde den hvertfall fra hverandre fordi jeg vil ha den inni kabinettet.

Den kan kobles med 6v DC adapter eller så bruker den 4små AAA batterier i serie(som er 1.5v hver)

Spørsmålet mitt er vel ganske lett for de som kan det. Hvilke ledninger må jeg trikse med for og få 6v ?(fra psu)

Si fra hvis det er noe jeg har glemt og gi info om.

Takker for svar :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mange ladere/adaptere har +6VDC ut, grav litt i esker osv, se om du finner noe :) Da slepper du å bekymre deg for å ødelegge PSUen din og.

Ja vet det... men da trenger jeg en stikkontakt...(den skal stå inni kabinettet)

ødlegge psuen ?? er jo bare en liten dings dette her og den trekker lite strøm...hvordan kan den ødlegge/skade psuen`?

Jeg kobla hvertfall den til 5v den funka i ca 3sek før jeg klarte og kortslutte et eller annet med en eller annen metallbit :D hehe...

Det lukta svidd og 5 broer(sånne kretskort ledningsveier dingsebomser...) hadde bare blitt forkulla og brent bort :D men det fiksa jeg med og lodde ledninger. Testa den igjen etter jeg reparerte den og da var jeg litt mer forsiktig. Den fungerte fint i 1min hvertfall, gadd ikke teste mer.

Laseren er sikkert bare litt svakere siden jeg bruker 5v og ikke 6v kan det stemme? Batterier gir dårligere volt når de er litt oppbrukt(eller?), så blir vel noe av det samma. Det virker som det funker ihvertfall, og nå blir jeg kuleste gutten i gata og alle damene kommer til og stå i kø for og se den kule gutten med laserlys i kabinettet. haha :D eller ikke?

Takk for hjelpen hvertfall :)

Endret av Nobrains
Lenke til kommentar
Du kan jo drite på draget og kortslutte hele greia da.. Dessuten har du sikkert en stikkontakt til overs vel?

ja, men det funker nå da.... så jeg kortslutta ikke hele greia. Ja såklart jeg har en stikkkontakt til overs, men den dritten her er INNI kabinettet, da må jeg dra ledningen ut av et eller annet hull og bruke en stikkkontakt til. Det er ikke særlig god løsning og ser ikke så bra ut :)

Kan prøve og få et par bilder etterhvert, tviler på at det blir noe bra siden det er laserlys.

Lenke til kommentar
Du kan jo drite på draget og kortslutte hele greia da.. Dessuten har du sikkert en stikkontakt til overs vel?

ja, men det funker nå da.... så jeg kortslutta ikke hele greia. Ja såklart jeg har en stikkkontakt til overs, men den dritten her er INNI kabinettet, da må jeg dra ledningen ut av et eller annet hull og bruke en stikkkontakt til. Det er ikke særlig god løsning og ser ikke så bra ut :)

Kan prøve og få et par bilder etterhvert, tviler på at det blir noe bra siden det er laserlys.

jaja, vist du får til eit bilde som er skarpt (bra fokus) kan jeg altid laste det ned og

se om jeg får frem lyset på noen måte...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...