slope Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Da kan dere sjekke ut XenSource They are devloping another cool virtual machine. Du kan kjøre flere viruelle maskiner samtidig. Sjekk ut. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Xen er ikke direkte egnet til det. Xen er bare paravirtualiserende, som vil si at du må patche kernel for å kunne kjøre den under Xen. Du kan heller ikke kjøre installeren til en distro under Xen. Det som derimot ikke hadde vært så dumt hadde vært om noen hadde satt sammen en demodistro som inneholder Xen og ulike distroer, slik at de kan sammenlignes. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 ..... eller bare bruke qemu.... Lenke til kommentar
zyp Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Paravirtualisering er mye raskere enn emulering. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 tja, qemu har jo den nye accelerator kernelmodulen Lenke til kommentar
slope Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2005 Takker for korrigeringen. Så lærte jeg noe nytt i dag også. Leste en artikkel på nettet om denne, og har tydeligvis missforstått innholdet. Sånn kan det gå når en prøver å lese engelsk :!: Får følge min egen link og lese meg opp, slik at jeg ikke poster slikt tull mer. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Kan quemu emulere en hel pc, slik at det er mulig å kjøre en "standard" OS direkte i det? Emulerer det bios etc, på samme måte som VMware? Og jeg som trodde hovedformålet med qemu var å kjøre x86-binærfiler på PPC etc... Forøvrig planlegges iallefall Anaconda, RH++ sin installer å portes til Xen. Hovedformålet med xen er vel egentlig "dedicated hosting" - at du kan få din egen virutuelle server med fulle tilganger. Hitill har det vært løst med chroots, men løsninger som Xen er klart mye mer fleksible... Lenke til kommentar
zyp Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Qemu emulerer en hel pc ja, men den kan visst kjøres bare for å kjøre x86-binærfiler også. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Xen skal visst inn i 2.6.12, har eg lest. :] Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Hva med bochs da? bochs.i386 2.1.1-1 extras Matched from: Bochs is a portable x86 PC emulation software package that emulates enough of the x86 CPU, related AT hardware, and BIOS to run DOS, Windows '95, Minix 2.0, and other OS's, all on your workstation. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Bochs og qemu gjør det samme, men qemu er mye raskere. Lenke til kommentar
drall Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Qemu benchmarks. Qemu kan fungere både som en fullstendig system-emulator og til å emulere linux elf-binærer kompilert for en annen cpu. Jeg synes selv emulering er et interressant tema og har bla utviklet en kryssplatform Game Boy Color emulator med god kompatibilitet (inngår en modifisert z80-cpu, men det er den enkleste delen). [/skryt] Lenke til kommentar
gspr Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Jeg synes selv emulering er et interressant tema og har bla utviklet en kryssplatform Game Boy Color emulator med god kompatibilitet (inngår en modifisert z80-cpu, men det er den enkleste delen). [/skryt] Hør hør! Mer info? Lenke til kommentar
drall Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Hør hør! Mer info? Jeg har ikke gjort noen utgivelse ennå, mangler foreløpig lyd og gui, men det kommer når jeg får tid. Det startet med at jeg snublet over dette forumet relatert til emulator-utvikling, (ja, jeg er han med det teiteste nicket ("Dark Stalker")). Der er bla. en tråd om Chip8 som er noe av det enkleste du kan emulere. Ellers er der diskusjoner rundt både Game Boy og Nes. *snke inn bilde* Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 (endret) stilig Endret 21. mars 2005 av objorkum Lenke til kommentar
slope Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 Hmm, Nå har jeg testet en prerelease. Og den virker som en slags viruell maskin. Det betyr at den kan kjøre flere forskjellige virtuelle maskiner[OS]. Dermed kan en teste ulike distroer uten pes. Du kan legge inn flere distroer samtidig og alle kjører omentrent slik som VMWare. Tror de har en release klar snart og den blir visstnok gratis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå