snurre1 Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Stort sett har jeg fått med meg hva forskjellen på Compact Flash I og II er. Det er mulig jeg ikke har fulgt med i timen, men det jeg ikke har fått med meg er om de kan gå om hverandre i samme kamera. Jeg bruker CP I nå (Canon S30) - trenger kort og vurderer CP II, men jeg er i tvil, det er jo neste 2mm tykkere. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 (endret) Eneste forskjellen er tykkelsen. CF I passer der CF II passer, men ikke nødvendigvis motsatt. For eksempel har jeg ikke sett et eneste PCMCIA-kort som tar CF II. Endret 19. mars 2005 av JBlack Lenke til kommentar
faaeri Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Hvis kameraet støtter CF-II kan du bruke begge deler. Hvis det støtter CF-I kan du ikke bruke CF-II. Du kan normalt se på cf-slotten i kameraet om det er plass til en to mm tykkere brikke eller ikke. Jeg vet ikke hvordan det er med S30, men jeg tror ikke det er mange kompaktkameraer som støtter cf-II. De tykkere kortene har stort sett vært benyttet for Microdrive, og de har stort sett vært brukt av de som trenger spesielt høy lagringskapasitet, dvs i speilreflekskameraer. Erik Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Ingen grunn til å kjøpe type II så lenge prisforskjellen er så liten. CFII er ustabilt, går lettere i stykker, er tykkere og nå også faktisk dyrere (de fleste steder). Kjøp type I, flashbasert.. Lenke til kommentar
Jove Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Microdrive passer ivertfall i S45. (Storebror til S30) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå