Gå til innhold

Mic vil ikke funke

Anbefalte innlegg

Kjøpte to mic igår, og begge to funker på min laptop, men på denne maskina vil de ikke funke. Jeg vet at de er koblet til riktig utgang (den rosa) og innstillingene på lyd er korrekt. Og jeg har tidligere brukt mic og har funka helt fint.

Så hva er feil, eller hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

har akkurat samme problemet, kjøpte webcam og mic i går. Webcammen funker fint, men micen er helt død. Finnes ikke driver til den heller, skal ikke være nødvendig vistnok. Har prøvd en annen helt ny mic også, samme resultat. Windows XP problem???

Har tenkt å innstallere XP på nytt, i tilfelle.

Lenke til kommentar

vel, har nå prøvd både reinstallering av xp'n og søk etter driverfiler

ingenting ser ut til å hjelpe

den tunge måten ja, hva tenker du på da?

gi meg et hint hvis du finner ut av d da, så ska jeg gjøre d samme, ok?

Lenke til kommentar

Alle instillinger i volumkontrollen er sjekket og resjekket,

har også installert de seneste driverne til lydkortet (C-Media CM8738 WDM).

Tviler på at det er noe galt med selve mikrofonen, da jeg har testet andre med samme resultat.

En annen ting: burde ikke mikrofonen vises i "Enhetsbehandling"?

Kan det være en port som ikke er åpnet eller noe? Har som sagt aldri brukt mikrofon på denne maskina før.

I windows hjelpeprogram for konfiguering av en mikrofon blir jeg bedt om å gå til kontrollpanel/tale og åpne talegjenkjenning. Denne finnes ikke i programmet "tale". Der ligger kun folderen "tekst til tale". Har prøvd å reinstallere XP'n og Officepakken men det hjelper ikke.

please enyone?

:(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

heh. Har samme problem selv. Jeg har et intigrert lydkort i Asus K8V SE deluxe hovedkort. Bygde pcen selv, og det er første gangen jeg har gjort noe slikt, så har alltid regnet med at jeg ødelag noe ved bygging. Jaja. Får nytt lydkort i morgen. Får håpe det fungerer da, selv om det ikke er livsviktig.

Lenke til kommentar
' date='04/04/2005 : 21:21'] En innstilling? Jeg har sjekka ALT!

Har intigrert nvidia lydkort greie....

Æsj! Irriterende..

Ja, men er ofte endel som du må hukke av for at det skal vises, og at det er noe som står av eller noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...