Gå til innhold

Post din X800XL overklokk her


Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å lage en oversikt over hvor høyt ATI Radeon X800XL kort typisk kan klokkes som referanse for andre brukere.

 

Her kan du poste din X800 XL overklokking. Postene bør være stabilitetstestet f.eks. ved å kjøre 3Dmark et par ganger. Syntax:

 

Produsent:

Kjøleløsning:

Ns minne:

Ekstern strømkontakt (Ja/Nei):

Core:

Minne:

 

Eksempel mitt kort:

 

Produsent: Powercolor

Kjøleløsning: stock Powercolor

Ns minne: 1,6 ns

Ekstern strømkontakt: Nei

Core: 420 mhz

Minne: 553 mhz / 1106 DDR

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Produsent: HIS Excalibur

Kjøleløsning: Stock (Arctic Cooling methinks)

Ns minne: 2.0

Ekstern strømkontakt: Nei

Core: 453 mhz

Minne: 567 mhz / 1134 DDR

(ingen artifact ved ati-tool)

 

Hvilken temperatur ligger dere på? Jeg ligger på 32-33 idle og 53-54 på full load.

 

(Har også testet 460/570 (etterhvert artifact ved ati-tool) og funket gjennom 3Dmark05 men på generell basis ble dette litt for ustabilt.)

 

EDIT:

 

Tok et par nye runder hvor jeg ikke brydde meg så mye om mindre artifacts - ville se hvor langt jeg kunne tyne kortet. (ingen voltmod)

 

Jeg klarte å kjøre Aquamark3 og 3Dmark01 med 462mhz core / 610 Mhz / 1220 DDR på minne! :green: Fikk ca 81 180 i Aquamark og 29 400 i 3Dmark01. I 3Dmark03 måtte jeg lempe kravene ned til 462/600-->1200 DDR og fikk ca 12 871 poeng.

 

3Dmark05 virker å være veldig sensitiv på overklokking og de fleste forsøk på høy minnefrekvens har gått dårlig, beste jeg har klart er 459/589-->1178 DDR - rett under 5743 poeng her.

 

Edit: noen oppdateringer på scores.

Endret av Zatôitchi
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...