Arkadia Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Har kjøpt en helt ny Seagate 200 GB SATA 7200 disk som knattrer noe fryktelig når den er i bruk. Datakjeden som jeg kjøpte den av nekter å ta den tilbake. Har hatt mange Seagate disker som har vært veldig stillegående, derfor kjøpte jeg også denne gangen Seagate. Har fem år gamle disker som lager mindre støy! Noen som har vært borti problemet? Den sitter montert opp ned i kabinettet av ulike årsaker, men det skal vel ikke ha noe å si? Lenke til kommentar
hds Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Har ikke prøvd å snurre rundt med harddisker, men er vel bare å legge den ned et sted å høre? Er jo tross alt en mekanisk del, så kan jo være det. Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 De nye Seagate-diskene gir fra seg den lyden. Du vil muligens klare å dempe lyden ved bruk av strikkramme eller lignende. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Seagate 200gb IDE disken jeg hadde knatret også under arbeid. Forskjellene fra seagate,wd, maxtor og hitachi er at seagate ikke har den hvine lyden idle, derfor blir den ansett som stillegående Lenke til kommentar
toretors Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Var vel Seagate som hadde hvinelyden i idle sist jeg sjekket. Forsåvidt bråker alle 3,5" harddisker, eneste utvei er å hive dem i et lydisolert kabinett el. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Da bør du sjekke igjen seagate har nokk ikke hvine lyden... såfall ikke hva jeg har erfart Lenke til kommentar
Raper Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Det er WD som har hvinelyden.Derfor havnet en WD 160gb disk i boden min.Holdt ikke ut den forferdelige lyden.Har nå en Seagate 160gb som ikke bråker. Lenke til kommentar
Arkadia Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 De gangene jeg har hatt Samsung SpinPoint har de vært totalt lydløse! Agerer på at jeg ikke tok en slik. Jeg hadde en 200 GB Seagate NCQ disk, den var også lydløs! Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Har ikke problemer med mine seagate 7200.7 200Gb og 7200.8 400Gb disker. Null hvinelyder slik som WD og maxtor har. Lite knatring - mindre enn WD og maxtor ihvertfall - men muligens litt mer enn hitachi. Men langt ifra så mye at det irriterer meg. Det er hvinelydene som irriterer meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå