Gå til innhold

Hjelp til valg av distribusjon til AMD64Athlon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spennande!

Går det å oppgradera frå 10.1 til 10.2beta/devel?

Kan ein starta ny-installasjon frå boot/mini-CD og enda opp med 10.2?

Elles har eg funne dette i vellkomstteksten for Mandrakelinux 10.1:

Mandrakelinux er bygd med CPU-hastighetsoptimaliseringer for Pentium-klasse (Pentium og kompatible, AMD Athlon, Pentium 4...) så det VIL IKKE KJØRE på eldre i386- og i486-baserte maskiner.

AMD Athlon er støtta med i586-versjonen, men den køyrer kanskje 32-bit...

Lenke til kommentar
amd 64 går hånd i hånd med gentoo. :D Med en 64 bits prosessor og en god del ram så er det kanskje mulig å få et system oppe å gå med X, KDE og alle greier på under 24 timer :D lol

www.gentoo.org

Bare å starte i fra stage3. Ikke noe gærli' med det.

Lenke til kommentar
amd 64 går hånd i hånd med gentoo.  :D Med en 64 bits prosessor og en god del ram så er det kanskje mulig å få et system oppe å gå med X, KDE og alle greier på under 24 timer :D lol

www.gentoo.org

Bare å starte i fra stage3. Ikke noe gærli' med det.

installerte VLOS 1.1 basert på gentoo fra stage3 også kjørte jeg emerge system etter på. skal se om jeg kan kjøre en bootstrap også.

VLOS 1.1 er like rask som gentoo fra stage3 og er lettere og installere.

Lenke til kommentar
amd 64 går hånd i hånd med gentoo. :D Med en 64 bits prosessor og en god del ram så er det kanskje mulig å få et system oppe å gå med X, KDE og alle greier på under 24 timer :D lol

Sist jeg installerte Gentoo så tok jeg en stage 3 med X, Fluxbox, Firefox, Thunderbird, ATerm og Gimp. Tok mellom 2-3timer (X alene tok ca 1 time). Brukte en AMD XP2500.

Lenke til kommentar

Ja, det hjelper med snabb CPU og mye minne. Husker jeg installerte Gentoo på laptopen min en stund tilbake.. (1.1ghz p3, 512 sdram). Det tok en GOD STUND med stage 1 for å si det sånn. Men klart det blir moro etterpå når man har gått apes**t med -o og funroll flagsa.. :D

Men etter en stund så... Vel.. får man litt "emerge angst". Moro å kompilere, men det er grenser da. Men med en amd64 og en god samling ram så ville jeg ikke ha nølt engang. Da hadde det vært gentoo for alle penga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...