Gå til innhold

Fjelltopper som stikker opp fra tåken over fjorden

kjaks

Anbefalte innlegg

Hei! er ny her på fotoforumet. Er vanligvis på hw.no. Men her en morgen satt jeg med kaffekoppen ved frokostbordet da jeg fikk øye på den fine tåken som lå over fjorden. Tok et bilde av det praktfulle jeg så :-)

Edit: har endret emnefeltet etter posten til moderator, så nå skal det være i orden :yes: Har ikke noe program for å redigere bildet annet enn paint (hovedmaskinen min er nede. :roll: ) men takk for tipset om å rette opp horisonten, det kommer nok godt til nytte videre.

post-209-1111268762_thumb.jpg

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! er ny her på fotoforumet. Er vanligvis på hw.no. Men her en morgen satt jeg med kaffekoppen ved frokostbordet da jeg fikk øye på den fine tåken som lå over fjorden. Tok et bilde av det praktfulle jeg så :-) Skimter dere også et hus under treet?

Bildet var jo vakkert det da! :yes:

Men det store treet der skulle du liksom ha fått vekk på en eller annen måte!

Lenke til kommentar
Hei! er ny her på fotoforumet. Er vanligvis på hw.no. Men her en morgen satt jeg med kaffekoppen ved frokostbordet da jeg fikk øye på den fine tåken som lå over fjorden. Tok et bilde av det praktfulle jeg så :-) Skimter dere også et hus under treet?

Bildet var jo vakkert det da! :yes:

Men det store treet der skulle du liksom ha fått vekk på en eller annen måte!

takk for kommentaren, skal prøve fjerne det treet :)

Lenke til kommentar

Liker bildet jeg. Fin, rolig stemning. Synes treet passer bra. Det ruver ikke og for meg tar det ikke bort oppmerksomheten. Fin balanse mellom nedre del av bildet og himmelen. Et greit oversiktsbilde. Horisonten virker imidlertid skjev. På slike bilder hever det "severdigheten" mange hakk hvis man sørger for å rette opp horisonten. Prøv i PS eller lignende og du vil bli overbevist :thumbup:

Lenke til kommentar

Motivet her er horisonten, men den drukner i en lite spennende himmel. Så her kan du eksperimentere med litt andre utsnitt for å se hva som kan skje. Eksempelvis bruke den lagdelingen du har mellom mørk forgrunn, tåke/fjell og himmel.

post-209-1111224442_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt!

Gjelder dette også under kategorien bildekritikk som denne tråden er i ??

Her er det jo naturlig at emnefeltet er fotografens tittel på bildet.

Beklager at dette er off-topic...

Roger

Endret av rogers
Lenke til kommentar
Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt!

Gjelder dette også under kategorien bildekritikk som denne tråden er i ??

Her er det jo naturlig at emnefeltet er fotografens tittel på bildet.

Beklager at dette er off-topic...

Roger

Jeg klarer heller ikke å se fornuften i den modereringen. Det er kanskje på sin plass med en oppklaring?

Jeg synes emnefeltet er helt fint jeg. Jeg klarte fint å skaffe meg oversikt over hovedinnholdet i posten.

Lenke til kommentar
Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Og det er ikke noe problem, verken for meg eller andre :dontgetit:

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Hei!

Syns ikke at dette er av de finere panoramabildene jeg har sett. Hvis jeg ser på originalen er horisonten skjev (det er allerede nevnt) og fjelltoppene i bakgrunnen uskarpe. At fjelltoppene er uskarpe er veldig dumt da det på en måte blir blikkfanget i bildet. Syns bildet er kjedelig, ikke noe spesiellt ved det.

Lenke til kommentar

Jeg klarer heller ikke å se fornuften i den modereringen. Det er kanskje på sin plass med en oppklaring?

Jeg synes emnefeltet er helt fint jeg. Jeg klarte fint å skaffe meg oversikt over hovedinnholdet i posten.

Nå er det opprinnelige innlegget endret etter modereingsposten, så det er vel naturlig å gå ut fra at emnet opprinnelig var noe annet enn det vi ser nå.

Om dette ikke er tilfellet, er jeg enig i at det er et merkelig innlegg med oppklaringsbehov, men jeg tipper moderator her har fått den endringen han har bedt om.

Lenke til kommentar
Nå er det opprinnelige innlegget endret etter modereingsposten, så det er vel naturlig å gå ut fra at emnet opprinnelig var noe annet enn det vi ser nå.

Om dette ikke er tilfellet, er jeg enig i at det er et merkelig innlegg med oppklaringsbehov, men jeg tipper moderator her har fått den endringen han har bedt om.

Sorry, så ikke etter klokkesletten, topicen er redigert etterpå....

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Ja det er en mulighet. Men det hadde vært på sin plass med en forklaring på hva som i tilfelle er galt med det opprinnelige emnefeltet.

Lenke til kommentar
Ja det er en mulighet. Men det hadde vært på sin plass med en forklaring på hva som i tilfelle er galt med det opprinnelige emnefeltet.
Enig, rart å bare forandre emnefelt uten å si hva som er grunnen...

Kan ikke forstå noe annet at BlReal har gjort jobben sin og trådstarteren har

forandret topicen... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...