inaktiv000 Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Jeg har installert noen få programmer på min nye maskin, med systemdisk på 5 GB. Så plutselig at jeg kun hadde ca 500 MB ledig, og lurte på hva det kunne være. Sjekket temp directories, uten hell. Total størrelse på filer viste at disken burde være omlag halvfull. Fant ut at pagefile var satt til ca 1500-3000 MB, noe som selvfølgelig fyller opp disken svært fort. Jeg har 1 GB RAM, så det kan være lurt å sjekke dersom du har mye minne men lite plass på C: Det jeg gjorde for å fikse dette var forøvrig å flytte pagefilen fra C: til D: (Gjøres i system, advanced, performance hvis jeg husker rett) Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Flyttes til lagringsmedier. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 tnja, virtuelt minne går vel under minne? Jaja, greit nok Lenke til kommentar
j-- Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Hvis du har installert norton så husk at den sluker en del plass med den recycling-saken sin.. Ellers så kan du anngi at papirkurven skal bruke færre % av disken til slettede filer Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 5 gig til systemdisk er vel uansett litt lite? Har prøvd sånt selv, men ahr funnet ut at det blir vanskelig å holde på lenge, spesielt m.t.p. at windows legger en hel del filer der, skal du legge inn Office kommer det til å legge seg endel ting der som du ikke burde flytte, settings og temp-filer for programmer lagres også på systemdisken. Skal du først lage en liten partisjon som systemdisk, bør du ta hensyn til alt dette, i min erfaring burde du minst ha 10 gig som systemdisk med win xp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå