Slimshady Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Heisann Kunne tenkt meg et kompaktkamera med ok vidvinkel og litt større CCD... Finnes det noen bra kamera på markedet med 2/3" ccd-brikke og rundt 4 MP(Er ikke tilhenger av det megapikseljaget)? De fleste brikkene er jo 1/1.8". Liten bildebrikke gir mer støy. På den andre siden vil en større CCD bruke mer strøm og kreve større linse. Finnes det et bra kompromiss? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Du kan se på Leica Digilux 2, det har de spesifikasjonene du er ute etter men er veldig dyrt. Panasonic har en egen versjon som er litt billigere. Siden oppløsningen er en viktig del av markedsføringen så er kamera med dine spesifikasjoner ganske uvanlige. Så det er ikke umulig at et kamera med mindre brikke og høyere oppløsning vil ta bedre bilder siden det er der de fleste pengene blir lagt. Hvis du har en prisgrense og bruksområder så blir det mye enklere å gi noen fornuftige råd. Lenke til kommentar
Slimshady Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 Ja vil egentlig ha et rimelig kamera. Maks 3000,- kr. Trenger ikke være stor skjerm eller mange megapiksler. Vil gjerne ha vidvinkel på ned mot 30mm(35mm ekv). Dette er vanskelig med liten brikke forstår eg. Større brikke mindre støy og mer vidvinkel. Kameraet må ikke være større enn f.eks sony dsc-w1, helst litt mindre... Det må være kjapt og god batteritid. Syns fokuset til markedet er litt feil når alt som teller er flest mulig megapiksel og stor skjerm. Liker best optisk søker personlig. Er det eg som er rar? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Vidvinkel krever evne til å se mer til sidene, noe som krever mer av det fysiske linsesystemet. Men det finnes kamera der man kan skru på eksternt vidvinkelovjektiv. Jeg vil anbefale å kikke etter noe sånt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå