jobra Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 hei, kan noen hjelpe meg gjorde noe feil under oppgradering av bios og trenger å få den tilbake til orginalen, men greier ikke helt å få tak i riktig prosedyre kan noen være greie og guide meg her? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Det meste burde stå i manualen. Ta ut CMOS batteriet som er på hovedkortet, og eventulet flytt på en jumper. Nyere hovedkortet lar deg slippe å ta ut og inn batteriet. Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Det meste burde stå i manualen. Ta ut CMOS batteriet som er på hovedkortet, og eventulet flytt på en jumper. Nyere hovedkortet lar deg slippe å ta ut og inn batteriet. Jøss 'Fur', vis fram en manual uten dual-BIOS som retter badflash slik du foreslår, så har du et levebrød... 'jobra', ta kontakt med leverandøren/ nettbutikken av hovedkortet, så kanskje du får brukerfeilen retta uten mer kostnad enn fraktutg. for biosbrikka. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Ja var kanskje litt sent i går stor sjans at hovedkortet ditt er "toast". Prøv her http://www.badflash.com. Lenke til kommentar
jobra Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 Ja, jo, gammel Targa dette da, ca 2000 mod. Har ikke manual eller istallasjonsdisk eller noen ting . Greide å finne jumperen i natt, og fikk da treskeverket i gang igjen. Funker ikke helt bra ennå da, men slår seg ihvertfall på. Dette batteriet, hvor finner jeg det? En annen ting, prøvde å koble til mikrofon i går, men maskina fant den ikke??? Thrust svanehals. Et windowsproblem kansje, er vel ikke noen biosinstillinger som dreier seg om dette så vidt jeg vet? jobra Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Hvis du kommer opp i windows, så er ihvertfall Bios i orden (falsk alarm?). Normalt er cmosbatteriet rundt og blankt, men du har jo allerede resatt med jumper, så da blir neste steg evt. å bytte batteriet. Hvis du entrer Bios og disabler 'Silent Boot', da viser ikke Targa-logoen (save&exit) men initieringen av enhetene på maskina. Når du så starter opp igjen, trykk 'Pause' knappen på første skjermbilde i boot, og skriv ned hele bios-strengen, som er den "kryptiske" siffer-rekka nederst på skjermen. Ta et utdrag av denne og søk i 'Google' for å finne eksakt hvilket hovedkort du har. Det var den "manuelle" måten å gjøre det på evt. installere Everest Home Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå