simenss Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 (endret) Er det mulig ved hjelp av PHP å sjekke om et GIF-bilde er animert eller ikke? EDIT: Fant ut hvordan, men da må jeg kunne gjøre om et bilde til tekst med PHP. Akuratt som når man åpner et bilde i f.eks. Notisblokk. Men finner ingen funksjoner som kan det Endret 19. mars 2005 av simenss Lenke til kommentar
genstian Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Er det mulig ved hjelp av PHP å sjekke om et GIF-bilde er animert eller ikke? ingen PHP koder som jeg vet kan det. men i Perl så tror jeg det er mulig. Lenke til kommentar
audunr Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Er det mulig ved hjelp av PHP å sjekke om et GIF-bilde er animert eller ikke? EDIT: Fant ut hvordan, men da må jeg kunne gjøre om et bilde til tekst med PHP. Akuratt som når man åpner et bilde i f.eks. Notisblokk. Men finner ingen funksjoner som kan det Sjekk ut Filesystem functions. fopen(), fread() og så videre. Det du snakker om er vel å lese inn noen bytes av headeren til bildet, og så sjekke om verdien er ditt eller datt, for å se om den er animert. MVH Audun Lenke til kommentar
genstian Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Er det mulig ved hjelp av PHP å sjekke om et GIF-bilde er animert eller ikke? EDIT: Fant ut hvordan, men da må jeg kunne gjøre om et bilde til tekst med PHP. Akuratt som når man åpner et bilde i f.eks. Notisblokk. Men finner ingen funksjoner som kan det Sjekk ut Filesystem functions. fopen(), fread() og så videre. Det du snakker om er vel å lese inn noen bytes av headeren til bildet, og så sjekke om verdien er ditt eller datt, for å se om den er animert. MVH Audun ingen dårlig logikk det nei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå