Gå til innhold

Sennheiser eller Beyerdynamic


Anbefalte innlegg

Hodesettet skal brukes til spilling. Bør derfor være god bass, samt god, klar lyd ellers. Mic er ikke nødvendig.

 

Kandidatene er:

 

Sennheiser HD 555 (800kr)

Beyerdynamic DT 231 (500kr)

 

 

 

Begge har fått utmerkede kritikker overalt. Har store problemer med å velge mellom de. hd555 ser ut til å bedre bass, men har litt dårligere isolasjon og svinhøy impedans.

 

Hva burde jeg velge?

 

Tester:

Beyerdynamic

Sennheiser

 

 

Noen som har testet begge kanskje? Alle kommentarer er gode kommentarer :thumbup:

Endret av blackninja
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil tro de er ca på det jevne når det kommer til det lydmessige.

Ville valgt HD555 har hørt en del på den, syns den er helt ok. Den sitter veldig godt.

 

Hvis vi ser på iforhold til de store som HD650 og DT880 så er det veldig mye som mangler. Men fortsatt helt ok.

I den prisklassen er det vel lydkortet og spilllene som setter grensene på lydkvaliteten...

Har tenkt å holde meg under 1000kr, gjerne mye lavere. Blir nok ikke'no grado RS1 på meg med det første :cry:

Lenke til kommentar

Så på hpx.no:

 

"Merk at Sennheiser har lagd HD555 og HD595 mer effektive enn de opprinnelig var. De var først 120 ohm og mindre effektive. Nå blir det mer enn nok volum fra så godt som alle bærbare spillere."

 

Nyere HD555 er på kun 50ohm. Kan det ha noe å si på lyden?

Lenke til kommentar
Begge har fått utmerkede kritikker overalt. Har store problemer med å velge mellom de. hd555 ser ut til å bedre bass, men har litt dårligere isolasjon og svinhøy impedans.

 

Har ikke hørt HD555, men DT231 har rå bass til den prisen og størrelsen. En annen ting du må vurdere er den fysiske størrelsen på hodetelefonene. DT231 er endel mindre enn HD555. DT231 dekker akkuart øret på meg, mens Senn i den størrelsen pleier å ha litt mer plass til øret. Kanskje mer behagelig å ha på over lenger tid?

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvorfor bass er så vikti vist du skal bruke headsett til spilling?

 

alle headsett HAR bass, men det er vel ikke akuratt viktig til gaming imo :)

 

men det er selvsagt ditt valg, uansett vist penger ikke har noe å si så vil jeg anbefale sennheiser. har ikke det selv men har noen kompiser som er strålende fornøyd med det

Lenke til kommentar

Kan jo fleske til og kjøpe et nøyrtalt headset da, men da må du ut med mer enn 1000 kroner. Da slipper du at headsettet "hjelper til" med lyden, men da må du kjøpe lydkort som står i stil. Vil anbefale SHD555'n der. Har 477'n selv og er mer en fornøyd med dem.

Endret av volcomer
Lenke til kommentar
mens Senn i den størrelsen pleier å ha litt mer plass til øret. Kanskje mer behagelig å ha på over lenger tid?

Det kan jeg skrive under på, kan godt sitte en hel kveld uten at de blir vonde. HD555 sitter godt rundt ørene og har en god pute til toppen av skallen, samtidig er jeg godt fornøyd med lyden. Bruker de til gaming og lydopptak.

Lenke til kommentar

jeg har beyerdynamic hodetelefonene, og de er ekstremt behagelige å ha på, passer perfekt rundt øret og lyden er veldig bra:D

 

men jeg tror ikke du blir skuffet hvis du velger sennheiser.... (i øyeblikket bruker jeg pc150 til sennheiser)

 

beyerdynamic hodetelefonene er ekstremt gode til å "fortelle" hvor lyden kommer fra i f.eks cs... synes jeg, mye bedre enn f.eks pc150 og pioneer til 2k og technics til 1,5k....

Lenke til kommentar

Har Beyerdynamic DT231, veldig godt fornøyd med det, det har i allefall fått veldig gode testresultater i bladet Lyd & Bilde. dette headsettet egner seg til spilling og til hifi. Dette Headsettet anbefales på det sterkeste :-)

Lenke til kommentar
bestill grado sr125 fra statene og få dem til å sende dem som en pakke.. god dollarkurs gir god pris uansett frakt...

Litt farlig med tanke på garanti\reklamasjonsrett...

 

De så ut til å være mer tilpasset hjemmelytting foran anlegg, enn for bruk på lan foran datamaskinen (?)

 

 

 

Sjekka priser og til $150 går de akkurat under 1000kr-grensen. Det er jo verdt å tenke på...

Er de MYE bedre enn de tidligere nemte hodesettene?

Lenke til kommentar

Hmm, har du bestemt deg for om du vil ha lukket eller åpen?

DT231 er en lukket modell og HD555 er åpen.

 

Tror ellers ikke du vil merke forskjellene mellom 50 og 32 Ohm.

 

Jeg har Beyer DT860 (dyrere), Beyer DTX900 (ca 1000) og Sennheiser HD595 (ca 1250), men er vel ikke akkurat noen autoritet på området...

 

Jeg synes Beyer har den beste lyden, men at Sennheiser sitter bedre på. Når jeg sier beste lyden mener jeg vel egentlig den som er likest det jeg får fra stereon...

 

Jeg tror du kommer til å bli kjempefornøyd med begge, men synes du skal prøve de på først. Et alternativ er jo alltids å kjøpe de på nettet og returnere hvis de ikke passer.

 

Hvis du har mulighet til å strekke deg til ca. tusenlappen finnes det mye bra her.. Over det er jeg litt tvilende, hører ikke såååå stor forskjell på DT860 til 2900,- :-D

Jeg bruker de til alt mulig, Spill på PC (fra Audigy 4), iPod, Stereo og Surround anlegget, kvaliteten på input har større betydning synes jeg...

 

Jeg hadde strukket meg til 1000, virker som de er litt mer solid bygget der.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
bestill grado sr125 fra statene og få dem til å sende dem som en pakke.. god dollarkurs gir god pris uansett frakt...

Skulle gjerne likt å vite hvilken butikk det er snakk om. Har enda ikke funnet noen som sender Grado til Norge.

 

blackninja: du gjorde nok rett i å velge HD555 :yes: Blir mye enklere å finne ut hvor fiender er hvis du spiller FPS, du hører nesten alt rundt deg. Sennheiser har også bra garanti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...