Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvor får man leie alt nettverk med utstyr til Lan?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurer litt på hvor man kan få leie/låne alt man må trenge for store lan partyer?

De lanene jeg har vært på har de hatt store strømbokser som står på hver rad, gedigne swithcher, rack skap med switcher osv.. Hvor får man leie/låne dette? Og hvor får de som holder lanet linjen fra og hvordan gjøre dette? Er det egne firmaer som er egnet for å leie ut alt et lan måtte trenge?

Håper noen som har peiling på dette og som har erfaring med dette kan hjelpe meg! :)

Takker for all hjelp! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettverksutstyr kan du feks høre med lokale databutikker om å få leie (ikke expert og elkjøp) men butikker som har kun med data. Er også mulig å høre med komplett, psdata osv.

Fordelingsskap til strøm kan du høre med lokale elektrikkere om å få leie/sponset, dette krever somregel at en elektrikker er med å setter opp siden det ofte må hentes strøm fra større sikringer i sikringsskap osv.

Internettlinje kan du høre med lokale internettleverandører om å få leie/sponset, her trenger du også modem og router. Er også mulig å ringe telenor, de har ivertfall vært sponsor på endel lan jeg vet om.

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...