Gå til innhold

tbird 1200 og høy temperatur/stabilitetsproblemer

Anbefalte innlegg

Har en tbird 1200 med alpha ribbe ("PAL" et eller anna) + sanyodenki vifte ("støyfri") og kjølepasta, har alltid hatt høy temperatur, rundt 40 når den står i ro og opp til 70 når den "tortureres". Lot stability testen stå på ganske lenge, fikk 2/6 en gang ("not stable") og 3/6 neste gang (quite stable). Det rare var at jeg kjørte stabilitetstesten i fjor sommer, og da fikk jeg 6/6 selv om den stod på over natta. Har ikke rørt CPUen eller vifta etter den gang. Lurer kanskje på om CPU temperaturen "bare" var 60-65 grader den gangen.

Tror dere problemet mitt skyldes for høy temperatur ?

Har i tillegg problemer med at jeg detter ut av SOF2, da blir fargene alt for lyse i windows. I tillegg hender det at GTA3 henger seg. (jeg må innrømme at jeg har brente versjoner, men lurer likevel på om det kan skyldes CPU i disse tilfellene)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på at det ikke er masse støv og skit i vifta og nede i selve ribba ? Støv kan være roten til mye vondt. 70 Grader på Cpu kan også være skyld i mang en ustabil pc.

Sjekk at vifta er ren og pen, ribba ikke er tett av hybelkaniner(og hybel-elefanter). Hvordan er temp'en i kassa di? Kommer det nok kald luft inn, får du kvitta deg med nok varm luft?

"Når blodet renner fra ben og armer, og gørra spruter fra dine tarmer... da er det godt å værra dau."

[ Denne Melding var redigert av: ufo på 2002-06-28 20:50 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...