834HF42F242 Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) Jeg må finne ut hvilket lydkort som står i maskinen, men dokumentasjonen ligger igjen på hybelen. (Påskeferie nå...) På maskinen er det et lite deksel oppe til høyre hvor det står HP Pavilion zv5000 Nederst til høyre er det et klistermerke hvor det står zv 54XXXXX (X=nedslitte og ikke leselige tall) I systeminfo (som man finner under systemverktøy i Win-XP) står det at det er en HP zv5200. Hvilken info er riktig? Maskinen er kjøpt på deal.no (og modellen er ikke lenger å finne på deres side (ikke den jeg klikket på før jeg kjøpte ihvertfall) )... Maskinvare: -AMD Athlon™ 64 3000+ (PowerNow!™-teknologi), Nivå 2-cache 1 MB, 1600 MHz buss-512 MB DDR-RAM PC2700 333 MHz -80 GB harddisk -DVD-brenner (+/-R +/-RW) -Kortleser (5-i-1) -Modem, nettverkskort og trådløst -Widescreen 15'' Er det andre som har blitt forvirret av dette nummeret? Grunnen til at jeg vil vite hvilket lydkort som står i, er fordi jeg forsøkte spille inn lyd fra vinyl. Resultatet ble ganske dårlig, og likedan da jeg forsøkte fra CD-spiller. Tviler på at det er noe galt med selve kortet (og det eksterne lydutstyret er utelukket som problemkilde), så jeg ville forsøke å oppdatere lydkort-driverne. Edit: Deal.no, ikke dell... Endret 18. mars 2005 av anth Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Du kan jo prøve Everest. Den finner ut av det meste som finnes på maskinen din. http://www.lavalys.com/products.php?lang=en Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 På maskinen er det et lite deksel oppe til høyre hvor det står HP Pavilion zv5000 Du har sikkert et Part nummer et sted (ser f.eks sånn ut; DU259A (evt med f.eks #ABB etter)) Finn dette og søk det opp. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 (endret) Ja, det står et slikt nummer etter zv5200 (PR981EA#ABN). Så det er jo nummeret til en zv5200. Problemet er bare at spesifikasjonene til zv5200 ikke stemmer overens med det som er inni maskinen min. Endret 19. mars 2005 av anth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå