Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Løst: Enemy territory og SMC wlan

Anbefalte innlegg

Har nettopp satt opp en trådløs router ,SMC 54mbps G. Har stilt inn kryptering og aktivert NAT, siden det er to pc'er i huset som må dele på en IP-addresse.

Da eg prøvde å spille ET via internett på det trådløse nettverket meldte de første problemene seg. Får opp servere i "join game", og kommer meg fint inn på de, med ping på rundt 50. Men hvert 2min (+-) går pingen opp til 999, og jeg står dønn fast i spillet. Får opp chat'en og slikt, og ser de andre beveger seg. Har en teori om at dette er noe med portene, og NAT, siden tilkoblingen til nettet ellers er stabil.

Sakset fra SMCadmin:

Special Applications

Some applications require multiple connections, such as Internet gaming, video conferencing, Internet telephony and others. These applications cannot work when Network Address Translation (NAT) is enabled. If you need to run applications that require multiple connections, specify the port normally associated with an application in the "Trigger Port" field, select the protocol type as TCP or UDP, then enter the public ports associated with the trigger port to open them for inbound traffic.

Men jeg er helt ny på dette området, og aner rett og slett ikke hva disse begrepene betyr, og hva jeg skal gjøre for å fikse ET. Hvis noen kunne gitt meg litt hjelp hadde det vært fint :D

btw, hvis du tror noe annet er problemet, skrik ut!

Løst: var bare å oppgradere firmware :D

Endret av Psykopatisk Kaffelefse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde nok det men etter at jeg kjøpte en ny antenne med 1m ledning som forsterket signalet og la inn siste fw og drivere så virker det nå i css =)

SMCHMANT-T-4-EU står det på antenna. Dette er fra 2. etasje og ned til kjelleren

Kjører også WPA og styr.routeren er en SMC2804WBR v.2 EU tror jeg.

Er fornøyd nå =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...