eplemann Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Min Windows brannmur slår jeg plutselig av uten grunn. bare kommer opp et rødt kryss ved klokka hvor det står at dataen er i stor risiko og når jeg skrur den på skrur den seg bare av etter litt. Er dette et virus eller noe? Lurer også på om jeg har mange/ mange rare prosesser pågang på dataen Og er det noen som jeg ikke burde ha og hvordan fjerner jeg dem? Windows.exe har jeg ikke på den andre dataen , er det vanelig å ha? Se bilde av prosesseneher Lenke til kommentar
snoopg Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 windows.exe description: File windows.exe is related to worm Apart. Med andre ord, er pcen din bugga.. Lenke til kommentar
snoopg Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 jeg gidder ikke å gjøre det, men hvis det er noen prosesser du lurer på om skal være eller ikke, så bare googler du. Skriv feks Iexplore.exe, og les noen av de øverste resultatene(ikkeno problem å se hva som er relevant og ikke..') Lenke til kommentar
eplemann Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 neei. men hvordan fjerner jeg windows.exe - På en måte jeg kan forstå ;D Lenke til kommentar
snoopg Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 online virusscan http://housecall.trendmicro.com/ og kjør adaware (lastes ned på www.lavasoft.com) Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Disse sidene er ganske nyttige for å finne ut hva en prosess gjør www.answerthatwork.com www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/ Lenke til kommentar
eplemann Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 Bryr meg vel heller mindre om hva den gjør- vil fjerne det jeg... og det han andre sa funka ikke.- Lenke til kommentar
snoopg Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) åssen virusprogram har du? og har du kjørt adaware? Og Det er ofte nødvendig å vite hva en prosess gjør for å ta knekken på malwaren/adawaren/ormen/trojanen/viruset Endret 18. mars 2005 av snoopg Lenke til kommentar
eplemann Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 har norman men må kjøpe meg nytt snart , for det suger lang vei, finner ikke noe virus med det selv om jeg vet jeg har/ har hatt er nod32 bra? Lenke til kommentar
Wintel Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) Først kjører du denne: http://download.microsoft.com/download/4/a...30-V1.2-ENU.exe Deretter laster du ned og installerer denne: http://download.microsoft.com/download/8/1...wareInstall.exe Si Yes til alt den spør om (default valg hele tiden), og til slutt i installasjonen velger du å kjøre et scan... Når scan er ferdig velger du REMOVE på alt den evt. finner (med unntak av MSN Messenger Plus! dersom du bruker denne...) Og så skaffer du deg en brukbar antivirus-løsning - Trend OfficeScan eller Symantec Antivirus Corporate Edition 9.0 eller lignende...) Wintel Endret 18. mars 2005 av wintel Lenke til kommentar
eplemann Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 Men noen som vet hvorfor Brannmuren min slår seg av hele tiden? Lenke til kommentar
snoopg Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 på grunn av ormen lange kanskje?= Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Men noen som vet hvorfor Brannmuren min slår seg av hele tiden? En god del ormer og trojanere slår av Windows-brannmuren slik at de kan fylle maskinen din til langt over plimmsollmerket med svineri. Jeg ville for sikkerhets skyld gå ut ifra at maskinen din nå er aldeles stappa. Du trenger adaware og spybot search and destroy. Helst en egen brannmurmaskin (min er under angrep med ca. 5 sekunders mellomrom, ennå ikke noen problemer). Det er en egen sticky tråd om nettopp ditt problem. Drastisk alternativ nummer 3: installer Linux. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Flyttes til riktig kategori som er Programvare->Sikkerhet og ikke annet om hardware. Lenke til kommentar
eplemann Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 Har jo hatt adaware og spybot lenge da-a Lenke til kommentar
eplemann Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 ja... er ikke helt dum da:! Lenke til kommentar
snoopg Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 ja... er ikke helt dum da:! jasså... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå