Gå til innhold

Windows Brannmur & mange prosesser.

Anbefalte innlegg

Min Windows brannmur slår jeg plutselig av uten grunn.

bare kommer opp et rødt kryss ved klokka hvor det står at dataen er i stor risiko og når jeg skrur den på skrur den seg bare av etter litt.

Er dette et virus eller noe?

Lurer også på om jeg har mange/ mange rare prosesser pågang på dataen :p

Og er det noen som jeg ikke burde ha og hvordan fjerner jeg dem?

Windows.exe har jeg ikke på den andre dataen , er det vanelig å ha?

Se bilde av prosesseneher

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg gidder ikke å gjøre det, men hvis det er noen prosesser du lurer på om skal være eller ikke, så bare googler du. Skriv feks Iexplore.exe, og les noen av de øverste resultatene(ikkeno problem å se hva som er relevant og ikke..')

Lenke til kommentar

Først kjører du denne: http://download.microsoft.com/download/4/a...30-V1.2-ENU.exe

Deretter laster du ned og installerer denne: http://download.microsoft.com/download/8/1...wareInstall.exe

Si Yes til alt den spør om (default valg hele tiden), og til slutt i installasjonen velger du å kjøre et scan...

Når scan er ferdig velger du REMOVE på alt den evt. finner (med unntak av MSN Messenger Plus! dersom du bruker denne...)

Og så skaffer du deg en brukbar antivirus-løsning - Trend OfficeScan eller Symantec Antivirus Corporate Edition 9.0 eller lignende...)

Wintel

Endret av wintel
Lenke til kommentar
Men noen som vet hvorfor Brannmuren min slår seg av hele tiden? :(

En god del ormer og trojanere slår av Windows-brannmuren slik at de kan fylle maskinen din til langt over plimmsollmerket med svineri. Jeg ville for sikkerhets skyld gå ut ifra at maskinen din nå er aldeles stappa.

Du trenger adaware og spybot search and destroy. Helst en egen brannmurmaskin (min er under angrep med ca. 5 sekunders mellomrom, ennå ikke noen problemer). Det er en egen sticky tråd om nettopp ditt problem.

Drastisk alternativ nummer 3: installer Linux.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...