Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan enklest dele adsllinjen til to pcer.

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Kjøp en router slik at routeren hele tiden er koblet opp mot internett. En switch vil kreve at du har oppkoblingsprogram på pc'ene, noe som er mindre brukervennlig. Tror det er slik det fungerer, men rett meg om jeg tar feil

Hvorfor skulle en switch mot modem kreve oppkoblingsprogram? Modemet er da koblet opp mot internett hele tiden. Som jeg sa tidligere, jeg har også Bluecom og bruker bare en switch til å dele internet mellom 3 maskiner og jeg er rett på nett med alle maskinene.

om modemet har innebygget router, så; ja. Om ikke så kan bare en pc være tilkoblet om gangen om man ikke bruker ICS; internett connect sharing som tilsier at en av pcene må stå på for at de andre skal kunne koble seg til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøp en router slik at routeren hele tiden er koblet opp mot internett. En switch vil kreve at du har oppkoblingsprogram på pc'ene, noe som er mindre brukervennlig. Tror det er slik det fungerer, men rett meg om jeg tar feil

BlueCom bruker ikke noen form for oppkoblingsprogramvare ala PPPoE som telenor brukte før. De deler ut IP adresser via DHCP fra sin sentrale server, og tilatter deg å ha 3 datamaskiner koblet til. (Skal man ha mer enn tre ting må man selvsagt ha en ruter for å "dele" på en av adressene man får fra BC)

Hvorfor skulle en switch mot modem kreve oppkoblingsprogram? Modemet er da koblet opp mot internett hele tiden. Som jeg sa tidligere, jeg har også Bluecom og bruker bare en switch til å dele internet mellom 3 maskiner og jeg er rett på nett med alle maskinene.

Riktig! Bruker samme metode her.

om modemet har innebygget router, så; ja. Om ikke så kan bare en pc være tilkoblet om gangen om man ikke bruker ICS; internett connect sharing som tilsier at en av pcene må stå på for at de andre skal kunne koble seg til.

Hos BC får du bare kjøpt et adsl-modem. Men kan koble til 3 datamaskiner om du bruker en switc. Skal du ha flere kan du kjøpe deg en adsl-ruter eller bare en ren ruter å koble bak modemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...