xSotte Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Hei. Skal kjøpe meg et Socket A DFI LANParty nForce2 Ultra kort. Tenkte å montere vannavkjøling på det, men jeg kan ikke se noen hull i HKet. Kjøleren jeg skal bruke er av typen WaterChill CPU/VGA/Chipset-A Cooling kit KT12A-L20/220v-10mm Antarctica. Er det ingen andre mulighetet for montering? f.eks vanlig hake slik som er på BOXed kjølere? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 På Socket A så bare hekter du den cpu-blokken på med de to hekte-festene på hver av sidene på hovedkortets cpu-plass. Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 På bilde av det settet som jeg har kjøpt så kan ikke jeg se noen hektefester på CPU-blokka. Kun 4 hull, men nå er bilde av dårlig kvalitet (tatt med mob. tlf) Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Du bør bruke hullene rindt socketen ja, og det vil jeg tro det er på det DFI kortet! Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) På Socket A så bare hekter du den cpu-blokken på med de to hekte-festene på hver av sidene på hovedkortets cpu-plass. Jeg har fått vannavkjølings settet nå og jeg kan bekrefte at det IKKE er noe hekte fester på denne blokken. Noen som vet hva jeg kan gjøre da? Må jeg ha ny blokk og tips til hvilken. Slangene har 10mm nippler. Det er heller ingen hull på DFI kortet. Endret 30. mars 2005 av xSotte Lenke til kommentar
meeg Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Du skulle nok ha valgt DFI NFII U400SG-AGF hovedkort som har 4 hull rundt sokkelen. Hvis du ikke kan bytte hovedkortet, må du på med ny vannblokk til CPU. Swiftech CPU-vannblokk er et alternativ. (sjekk om slange/nipler passer!) Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Lage noe feste greier selv? Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Du skulle nok ha valgt DFI NFII U400SG-AGF hovedkort som har 4 hull rundt sokkelen. Hvis du ikke kan bytte hovedkortet, må du på med ny vannblokk til CPU. Swiftech CPU-vannblokk er et alternativ. (sjekk om slange/nipler passer!) Tilkobling for slange 3/8"ID=10mmID. Men er ikke denne også skrudd da? Ser sånn ut i allefal. Lage en løsning selv. Vel jeg tenkte på å bruke kjøleribba som bunn og så skru vannblokken oppå, men skrue hullene passet ikke overens. Noen tips ellers? Lenke til kommentar
meeg Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Men er ikke denne også skrudd da? Ser sånn ut i allefal. Den festes kun i "ørene" på sokketen, men kan strammes til med skruene. Har du 4 hull i hovedkortet kan du strammen skruene hardere for bedre kontakt mellom CPU og vannblokk. Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 trenger ikke ha feste hull for blokka i hovedkortet da-...... bruk det vanlige socket A clipset som man vipper over å klmerre blokka fast... har brukt det i nesten 5 monder nå me bigwater kittet. jeg går mye på lan også så blokka sitter ganske gott Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 Vel vist jeg har forstått deg riktig så er det klipset som sitter inni kjøleribbene sant? Har i allefal fått denne ut, men nå har det seg slik at jeg ikke kan bruke den da det er 3 hull på blokka hvor det ene er midt på. Det i midten vil da altså blokkere for klipset som må gå tvers over midten. Vist jeg har tatt feil kan du da vise det du mener med et bilde? Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) ja jeg forstår hva du mener å du har forstott rett også jeg kom ikke på at noen blokker har 3 hull min har kun 2 sjønner du så da kan jeg bruke clipset. dette er faktisk kun denne feste medoten jeg har vert borti før så da vet jeg ikke dessverre...! wee innlegg 800 Endret 31. mars 2005 av Margarus Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Tilkobling for slange 3/8"ID=10mmID. Bare for å påpeke at Waterchill har 10mm som YTTER diameter ikkje inner. Francis ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå