Qwark Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Bestillte pc til lillesøster fra psdata som hun har satt sammen i dag, men da hun skulle installere windows så viste det seg at klistermerket med cd-key'n som skulle være i boken som fulgte med var tatt ut og det er ikke klistret noen synlig plass. det var windows xp home OEM. Så det som jeg lurer på er hvor de bruker å gjøre av dette klistermerket? Skulle det vært i boken og noen tatt det ut? Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) Sikkert en meneskelig tabbe. Send en mail til dem å forklar dem problemet. Da sender de sikkert ny. OEM-lisens skal være klistret på pc, når du kjøper pc... EDIT: Leste ikke nøye, trodde dette gjalt når pc var nyinnkjøpt, at lisenslappen ikke fulgte med Endret 18. mars 2005 av Navitas87 Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 sikkert klistret en plass på kabinettet Lenke til kommentar
Qwark Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 så det er mulig at de har klistret det på kabinettet selv om hun har bygd pc'n selv? Problemet er at jeg sitter 500km unna og prøver å hjelpe hun via tlf. Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Last ned dette programmet for å finne ut cd-key Windows XP er installert med: Windows XP CD-Key Viewer Lenke til kommentar
Bugs_Bergen Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Du får be henne lete etter posen som den boken og CD'en lå i, var ihvertfall der jeg fant min CD key. Hvis ikke det går så får dere kontakte PSData, de ordner det sikkert. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) har hun sett etter en orange lapp over alt på "permen" som lå inni boksen? skal stå på den, hvis ikke må du spørre om pakken var forseglet Endret 18. mars 2005 av Admin'c Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Du får be henne lete etter posen som den boken og CD'en lå i, var ihvertfall der jeg fant min CD key. Hvis ikke det går så får dere kontakte PSData, de ordner det sikkert. Ved kjøp av pc med OEM lisens SKAL lappen være klistret på maskinen. Dumt hvis de slurver med dette. Lenke til kommentar
Qwark Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 Går ut i fra at det er en glipp fra psdata, hun har leitet overalt på alle poser og esker og alt av hardware, men der er ingenting, litt irriterende å må vente til mandag men nå er det jo bare engang sånn. Ha en fin helg alle sammen Q Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Sikker på at søstra di har sjekket; under kabinettet, nederst på siden, øverst, bakerst? En liten klistrelapp, 3x5 cm kanskje, med noe fancy vannmerke og CD-key. PSData bør være profesjonelle nok til å ikke glemme en slik sak. Lenke til kommentar
pr0xy H4xx0r Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 er ein del ulemper med psdata ja Lenke til kommentar
Qwark Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 Ja jeg syntes også at det var pussig at de skulle glemme en slik ting. Men jeg går ut ifra at ho har sjekket overalt. Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Har opplevd dette sjølv. Komplett.no klarde å klistre på ein windows xp pro cd-key men eg skulle ha windows xp cd-key Lenke til kommentar
MAC_USER Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Er det ingen spor etter at det har vært noe klistermerke på plasten heller?. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Dette er en litt vanskelig sak. Jeg sier ikke at jeg ikke stoler på deg eller din søster, men i teorien så ville dette være en veldig fiks måte på å få skaffe seg et ekstra XP lisens gratis og kan godt hende at PSDATA vil nekte å utlevere en ny en! Tviler og på at Microsoft ville blitt så glad viss de gjorde det. Men lykke til! Lenke til kommentar
deleder Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 rart hvor hjepsomme folk blir når det er snakk om en søster Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Vel. Om det blir noe stort problem så er det igrunn bare å sette seg ned å skrive en fin liten mail til MS. De er faktisk ganske hjelpsomme. Forklar dem hva saken gjelder og legg ved mailer du/dere har utvekslet med psdata. Da kanskje det kan bli en ordning mellom psdata og MS. Slik at hun får en ny key og dere slipper å sloss med noen av partene. Lenke til kommentar
hart Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 (endret) Vel er det problemer med å få tilsendt en CD-key så holder det vel å sende originalCDn og papirene som hører til tilbake til PSdata, så får dere en ny tilbake.. Så har søstra di ikke fått 2 WinXP, men 1 som hun har betalt for... En av dere må ringe og snakk med dem, evt maile. Det burde forresten opprettes en egen "helpdesk-" eller "hotline-" kategori her i forumet for folk som trenger råd fra alle til å løse problemer med webshops, moralske dilemmaer rundt bruk av naboens åpne trådløse nett, oppkravspakker som blir utlevert på posten uten å måtte betale for dem... etc.. etc.. osv. Listen er lang... Sistnevnte er egentlig ment som et tips til moderatorcrewet og ikke en invitasjon til å la denne tråden skli ut off-topic. Edit: la til noe mer. Endret 21. mars 2005 av hart Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 er ein del ulemper med psdata ja Og begrunnelsen er ????? Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 er ein del ulemper med psdata ja Og begrunnelsen er ????? Han sitter med begrenset kunnskap regner jeg med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå