Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor SpeedTouch og Dlink funker ikke!

Anbefalte innlegg

Jeg har et Alcatel Speedtouch Home modem (ca. 2001) fra telenor og D-Link624+ trådløse router

Må jeg ha en kabel med snudd polaritet for å komme på nett? Jeg har ingen mulighet med medfølgende ethernet kabel som er lik koblet på begge modulærplugger

Har Telenor ADSL som leveradør og sliter med tilkobling på en bærbar med WinXP.

Kommer ikke på internett......

Hvordan sjekker jeg firmware på D-link routeren?

Jeg har versjon B2 og FW 2.05

Hva er siste FW-versjon og hvor kan jeg laste ned?

Hvordan utfører man oppgraderingen av firmware på ruteren?

Finnes det også en hacket firmware til D-link 624+ som gir bedre signaler? I tilfelle hvor kan jeg finne/lese mer om denne?

Endret av qtip
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er anbefalt å beholde orginal firmware.. Nyeste finner du på hjemmesidene dems . Pass på hvilken versjon du bruker, sannsynlig vis HW/B. En rett igjennom kabel som følger med skal virke firdi D-Linken støtter kryssa og tvers igjennom. Pass på at ledningen fra Speedtouchen går inn i WAN porten på D-Linken og at du er kobla inn i en av de andre. Pass også på at D-Linken er satt opp riktig. Det er mulig at Speedtouchen er satt opp med brukernavn og passord, derfor skal du sette D-Linken til å motta dynamisk IP på WAN.

Skal du inn på D-linken følg denne linken . Den er satt opp med standard ipen til D-Linken som er 192.168.0.1 (Account: admin Pass: (ikke noe))

På D-Linken har du mange menyer. På Tools -> Firmware kan du gjøre litt oppgraderinger.

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg har funnet løsningen, forsøker dette:

Løsning

Pokkers dritt pokker fa....

Har laget en ny kabel som angitt nedenfor, men tror du det funker neida!!!!

Brukte origianl ethernet kabel som følgte med D-link'en, endret på den ene rj45 pluggen slik at pinne 1 of 2 og 3 og 6 byttet plass (reverse polarity).

Får altså ikke kontakt med modemet via D-linken, får feilmeldinger i XP om at kan ikke koble til det trådløse nettverket.....

Nå gir jeg snart opp dersom ingen har noen gode løsninger på dette drittproblemet.

Noen som vet om en bra trådløs ruter med god rekkevidde og som fungerer UTEN problemer på et Alcatel SpeedTouch Home modem med Telenor ADSL (modemet er fra ca. 2001).

Håpløst!!!!!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F
Brukte origianl ethernet kabel som følgte med D-link'en, endret på den ene rj45 pluggen slik at pinne 1 of 2 og 3 og 6 byttet plass (reverse polarity).

Du bør ikke endre på kablene. Det skal brukes standar patchkabel.

Hvis du har centrino bærbar, må du slå av strømsparingen på trådløskortet.

Lenke til kommentar
Jeg har samme oppsett som deg, men jeg bruker bare rett igjennom kabler. Hvor ligger problemet??. Er det fra pc til D-Link eller fra D-Link til Speedtouch?

Jeg antar det er fra Dlink til Modemet?

Hvordan finner jeg eventuelt det ut?

Lenke til kommentar

Jeg får ikke kontakt med trådløst nett uten at jeg har koblet til modemet?

Jeg har en Fujitsu Amilo Pro 2000 med internt Intel Pro Wireless 2200BG kort.

Er det noe jeg kan/må gjøre for å få dette til uten at jeg er koblet på modemet og wan'et?

Lenke til kommentar

Kan du logge inn på routeren?

Da kan du jo se om den har fått tildelt en wan ip fra modemet.

Hvis du ikke kan logge inn, kan du jo prøve å koble kabel mellom laptop og router. da skulle du jo komme inn hvis du skriver inn ip til routeren.

Har du vært på nett uten router og med dette modemet? ligger brukernavn og passord inne i modemet?

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke gå inn på modemet, nå kjører jeg via stasjonær og kabel fra nettverksskort til modem, har prøvd alle mulige ip-adresser for å komme inn på modemet, skjer ingenting.

Når jeg har strøm på d-link og resat den og kjører opp den bærbare får jeg ikke koblet til det trådløse nettet, skal jeg kunne det uten at d-link er koblet til modemet?

Jeg ser 2 nett tilgjengelige på min bærbare, ingen får kontakt. Sjekker jeg også avanserte innstillinger og trådløse nett (jeg har xp) ligger det ingen nett der?

Kjører jeg veiviser for installasjon av nytt trådløst, finner jeg ikke den i listen når jeg oppdaterer etter nye nett.

Jeg skjønner ingenting, rimelig frustrert nå!!!!

Hvorfor kjøpte jeg bærbar med trådløst mon tro..... :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F
Jeg har en Fujitsu Amilo Pro 2000 med internt Intel Pro Wireless 2200BG kort.

Det kortet der må du deaktivere strømsparing. Per default er de satt til maks sparing av strøm, noe som går ut over sende styrken.

Ikke sikkert det er dette som er problemet ditt, men prøv å koble den bærbare med nettkabel til D-linken og se om du kommer på nettet da.

Kommer du med andre maskiner på nettet? Hvis du gjør det, så er det konfigueasjonen på Wireless delen av D-linken som må gjøres rett. Prøv da i første omgang å kjøre et helt åpent system. Når og hvis det virker, så kan du senere stramme inn sikkerheten på WiFi delen.

Lenke til kommentar

Jeg får kontakt med ruteren når jeg fysisk kobler fra bærbar til ethernet port på ruter.

Er det noe spesielt jeg må gjøre i oppsettet på ruteren via web?

Jeg ser i listen over tilgengelige nett at jeg har full styrke på mitt nett.

Har forsøkt å sette strømstyring på nettverkskortet til laveste, jeg aner ikke hvor jeg slår det helt av?

Er det noen som er på msn som kan chatte med meg nå? treffes på [email protected]

Lenke til kommentar
Ikke sikkert det er dette som er problemet ditt, men prøv å koble den bærbare med nettkabel til D-linken og se om du kommer på nettet da.

Hvordan kan jeg komme meg på nett når jeg på modemet kun har 1 lan port og 1 line for ADSL, det er overhodet ingen forbindelse mellom dlink og modem. Jeg får som sagt kontakt med ruteren via bærbar når jeg kobler lan - lan, men jeg har ingen kabel inn på wan porten fra ruteren, det har jeg forsøkt med normal kabel og krysset kabel, fungerer ikke.

Lenke til kommentar

INTERNET

Cable/DSL: CONNECTED

WAN IP: 10.0.0.2

Subnet Mask: 255.255.255.0

Gateway: 10.0.0.1

Primary DNS: 217.13.4.24

Secondary DNS: xxx.xxx.x.xxx

Slik ser det ut på infoen på min router. wan ip fra modemet osv...

Du kan med et telenor abb. vanligvis velge PPPoE og legge inn brukernavn og passord i routeren. Dette kan være lagt inn i modemet, og da skal du velge static ip. (tror jeg...)

Hvis du velger PPPoE skal du under oppsettet på maskinen velge å konfigurere innstillinger manuelt og koble til ved en bredbåndstilkobling som alltid er aktiv.

Lenke til kommentar

Skal jeg kunne ha kontakt mellom bærbar og d-link ruteren UTEN at dlink ruteren er koblet til ADSL modemet.

Det trådløse nettverkskortet fungerer i enhetsbehandlingen og mitt problem er at jeg aner ikke om det er nettverkskortet, ruteren eller ADSL modemet som er problemet.

Dersom jeg skulle forsøke å bytte ut noe, hva er lurest å bytte ut først? ADSL modemet, ruteren eller et annet nettverkskort.

Lenke til kommentar

Endelig er jeg på nett.

Tror problemet var at jeg hadde benyttet en annen kanal (11) en default 6.

Logget på ruter med kabel, endret oppsettet, fikk kontakt med det trådløse nettet.

Deretter brukte jeg en vanlig rett koblet patch-kabel og vips kontakt med internett.

På min stasjonære har jeg installert RASPPPOE på nettverkskortet, skal jeg avinstallere dette før jeg kobler den stasjonære til D-link? Jeg kobler med via DLink via PPPOE (brukernavn/passord fra Telenor).

Happy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...