Gå til innhold

Problemer med X700Pro

jossy

Anbefalte innlegg

Jeg skulle hjelpe en venn som hadde problemer med sitt skjermkort. Jeg innstalerte nye drivere og lastet ned noen windows oppdateringer. Men problemet forsvant ikke. Sapphire Readon X700Pro 256mb PCI-ex. Skjermen får mange rare loddrette striper i forskjellige farger, så slår den seg av. Kan noen hjelpe?

Han har:

MSI K8N NEO4 PE, s393

3Ghz

1GB Cosair Value S

410W PCU (det skal holde det!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det høres ut som artifacts som kan oppstå av forskjellige grunner. Ofte kan det være på grunn av at kortet blir for varmt så det første jeg ville sjekket er dette.

Hehe, litt vanskelig å kjekke varmen når vi ikke kommer inn på pc-en nesten :)

Uansett, om det ikke er varmen? Hva kan det være? Fortell litt mer, forstod ikke det ene ordet om artifacts :) Prøv å forklar meg ...

Lenke til kommentar

Legg kabinettet ned på siden og ta av sidedøren slik at all den varme luften kan stige fritt opp og ut av kabinettet,

Er forresten strømforsyningen riktig dimensjonert i forhold til pcen?

Edit : Ser at du har en 410W psu, så lenge det ikke er en Q-Tec så er den nok stor nok, se om du eventuelt får et annet skjermkort til å fungere i pcen.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Fortell litt mer, forstod ikke det ene ordet om artifacts :) Prøv å forklar meg ...

Artifacts er de strekene du snakker om du får frem ved bruk av kortet. Artifacts kommer ofte av: for høy temperatur, driverfeil eller feil på selve kortet... Har du forresten plugget i den strømkontakten som skal kobles til kortet? Er ikke sikker på om det er en slik plugg på x700 serien men men... :p

Lenke til kommentar
Fortell litt mer, forstod ikke det ene ordet om artifacts :) Prøv å forklar meg ...

Artifacts er de strekene du snakker om du får frem ved bruk av kortet. Artifacts kommer ofte av: for høy temperatur, driverfeil eller feil på selve kortet... Har du forresten plugget i den strømkontakten som skal kobles til kortet? Er ikke sikker på om det er en slik plugg på x700 serien men men... :p

hehe, ingen slik plugg på det kortet. Rart at det kan bli for varmt! PSU er ok ...

Lenke til kommentar
Jeg skulle hjelpe en venn som hadde problemer med sitt skjermkort. Jeg innstalerte nye drivere og lastet ned noen windows oppdateringer. Men problemet forsvant ikke. Sapphire Readon X700Pro 256mb PCI-ex. Skjermen får mange rare loddrette striper i forskjellige farger, så slår den seg av. Kan noen hjelpe?

Han har:

MSI K8N NEO4 PE, s393

3Ghz

1GB Cosair Value S

klokk den ned igjen :) kompisen ble nok for overivrig med river tuner :)

Lenke til kommentar

Han har:

MSI K8N NEO4 PE, s393

3Ghz

1GB Cosair Value S

klokk den ned igjen :) kompisen ble nok for overivrig med river tuner :)

Han vet ikke hva det er en gang :):p

Lenke til kommentar

Hmm, vifta går, god kjøling i kabinettet, og disse strekene kommer bare akuratt når windows login kommer opp ... og så slår den seg av, men sviver ennå. Skjermen slår seg av ... eller den svartner

Lenke til kommentar

Høres ut som et varme problem som kommer fra skjermkortet. Men kan jo også være at det er en dårlig windows installasjon. Mener at skjermkortet ikke burde ha problemer på et så tidlig stadium i og med at det å vise 2d ikke skulle skape så mye varme. Prøv en ny install og se om det hjelper. Se om kjernen på grafikkortet har kontakt med viften.

Du kan jo også sjekke her:

http://forum.msi.com.tw/

Endret av Lord_Linus
Lenke til kommentar

Siden han har MSI hovedkort se om D-Led gir noe "lyssignal" (de 4 diodene på en dobbel USB kontakt).

Hadde et PowerColor X700Pro SCS i drift under ei uke (3 dager?) før det "døde", etter "døden" nekta det maskina å starte og D-Led viste:"Initializing Floppy Drive Controller" "tulla" litt før eg gikk for inspeksjon på skjermkortet. Etter litt arbeid fikk eg inn et PCI skjermkort og liv i det.

Bestilte nytt GF6600GT formaterte og maskina har fungert fint 4 uker etterpå, fikk pengene tilbake for kortet som "døde".

Dette er vel ikke et SLI hovedkort? noen SLI kort har blitt levert med SLI "brikken" satt til SLI selv om manual og alt annet sier at den er satt til non SLI som "default".

Lenke til kommentar

Viften på mitt kort (samme type) ble ødelagt (av pinlig årsak), og kortet bare stengte av når det ble for hett. Ingen artifacts, det bare kuttet tvert. Satt på en Thermaltake Giant II Heatpipe til 98 kr (uten vifte), og kortet lever nå i beste velgående - og er totalt støyfritt.

Så jeg tviler på at det er varme/vifteproblemer, altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...