xcase Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Hei. Gikk til innkjøp av 2x 30cm sunbeam UV katoder. Grunnet en vifte med blå leds i sidevinduet blir ikke effekten av UV spesielt bra. Problemet er at jeg syns de blå ledsa i vinduet er stilig, og vil ikke ta dem av. Saken blir da; Er det en måte for å "dempe" styrken på ledsa i en vifte uten å dempe viftestyrken? soting eller noe i den dur? Forslag mottas med takk mvh Frank Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 du har jo lightcontroller hvis jeg ikke tar helt feil...du kan jo også ta å lage en styring alle den viftestyringen til de... vil nok ha samme funksjon og deler da.. Lenke til kommentar
xcase Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 du har jo lightcontroller hvis jeg ikke tar helt feil...du kan jo også ta å lage en styring alle den viftestyringen til de...vil nok ha samme funksjon og deler da.. jeg har ikke lightcontrol så vidt jeg vet? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) Må nok litt mekking til for at du skal klare å dempe spenningen til LED'sene på viften vil jeg tro. Du kan jo forsøke å tegne på LED'sene med f.eks sprit tusj. Endret 18. mars 2005 av Moltrez Lenke til kommentar
xcase Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 har nå vært i fotoalbummet til mor og hentet blanke negativer. Vil det gå å feste noe slikt utenpå ledsa? utvikler leds varme som kan gjøre at negativene smelter o.l.? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Du kan jo pusse LEDen, eller kanskje prøvem ed litt lim rundt? Eller kanskje bare legge på en litt resistans LEDene? Vet ikke hvordan sånt er lagt opp men.. Lenke til kommentar
xcase Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 testa med sånn negativ nå.. ble ytterst liten forskjell.. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) Leds blir ikke varme. Det beste blir vel å pusse de litt. Få en frosted effekt. Noe du også kan gjøre er å lodde på motstander Endret 18. mars 2005 av Natrium Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 eller enda bedre må jo være et potmeter.. da kan man jo dimme lys styrken bare pass på at potmeter tåler effekten til LEDene Lenke til kommentar
xcase Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 jeg har ordnet det... jeg valgte å montere på en bryter på ledning fra vifta til ledsa i vifta. Ergo kan jeg sløkke ledsa uten å sløkke vifta enkelt lagde hull i fronten ved siden av diskettstasjonen og monterte bryteren der.. ble ganske pent og praktisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå