Gå til innhold

Ligge på konstant overklokking. Skadelig?

Anbefalte innlegg

Hei!

Driver å skal kjøpe meg en ny PC om ikke så lenge, og i den forbindelse så forsker jeg litt her og der i diverse emner, ..nå har jeg kommet til overklokking! :p Det første jeg lurte på var,

La oss si at jeg har et hovedkort og ram og diverse som i følge tester (f.eks. på harware.no sine sider) kan og har blitt testet og godkjent til overklokking på den-og-den hastingen. Er det slik at systemet da kan være konstant overklokket, eller må den ha "pauser", slik at den må tilbakestilles til "normalt" en liten periode.. Tenker ikke på "max overklokking", men hastigheter som er testet uten feil.. Og la oss si at kjølingen holder seg slik som den skal også (hvis det ikke viser seg å være umulig i realiteten..)

Besvar gjerne med ikke-fullt-så-store-skjeer, da jeg i grunnen ikke har overklokket noe særlig siden jumper-klokkingen i 80386/486 -tiden.. Min kunnskap er dermed litt utdatert, i hvert fall på "toppnivået"! :blush:

Takk for hjelpsomme svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte en xp 2000+ rett etter jul for 1år siden.

Etter dette har den _aldri_ kjørt på orginal hastighet.

Jeg kjørte den på 12.5*166 i et halvt år og 200*11 i et halvt år (vannkjøling) og nå som vannblokka har gått til helvete slang jeg på luft igjen og klokka til 2.3ghz (200*11.5) på 1.76v

De to første overklokkingene var på 1.6v.

Det er ikke farlig å kjøre i overklokket tilstand bare man ikke bruker for mye volt og/eller har for høy temp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...