Gilbert Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) <select name="alfabetet" multiple="multiple"> <option value="a">a <option value="b">b </select> I en boks som dette vil alle verdiene komme ut med hvert sitt navn - det samme navnet. I eksempelet har jeg merket alle før jeg sendte formen. Jeg forsøkte først med POST: $_POST['alfabetet'] ble til b - altså siste jeg merket av. Deretter prøvde jeg GET (for å se hva som egentlig be sendt - men bør fungere med post), og da kom dette i adressefeltet: url.php?alfabetet=a&alfabetet=b. Hvordan skal jeg løse dette? edit: tittet i forumets søkefunksjon og fant løsningen - at det går ann å være så smart! Endret 18. mars 2005 av fjartan Lenke til kommentar
muffe Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 <select name="alfabetet[]" multiple="multiple"> <option value="a">a <option value="b">b </select> Legg merke til de bracketsene jeg la til på slutten av name= osv. De gjør at du får alle avkryssede verdier inn i et array i $_POST[alfabet]. Bare spørr hvis du trenger mer hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå