King-Nothing Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Jeg har en Nokia 6230, og har tenkt til å kjøpe utstyr for å kunne overføre bilder, sanger osv osv fra pc til telefonen. Men hva er forskjellen på å gjøre det med datakabel kontra bluetooth adapter? Er det noen forskjell? Og hvem burde jeg velge? Lenke til kommentar
Algron Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Kjøp en Bluetooth-adapter, den er mye raskere enn en datakabel. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 Takk for svar! Men jeg har bare USB 1 da...ikke 2.0, men det er kanskje raskere for det? Lenke til kommentar
scoot Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 hm, bluethoot adapter funker vel bra det ja! Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Kjøp en Bluetooth-adapter, den er mye raskere enn en datakabel. Bluetooth adapter er ikke raskere en datakabelen til 6630. Bluetoothadaptere har en generel overføringshastighet på 723KBps / 1Mbit, vil tro at det går litt raskere via kabelen. Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Ja, som sagt før her er nok kabel endel raskere enn BT. Men trådløs dataoverføring er dog enklere og på mange måter mer brukervennelig mtp at man ikke trenger å koble mobilen til noe sted og man kan bevege seg fritt rund i en omkrets på ca. 10 meter fra pc'n samtidig som overføringen pågår. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Kabel er da raskere, men blåtann er da klart enklere i bruk. Men skal du overføre musikk så er nesten en minnekortleser å foretrekke, bare synd at du kun har USB 1.0... Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 hva låner det seg ¨å lkjåøpe til k700i da??? skal overføre sanger å bilder/video... Lenke til kommentar
genser Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Minnekortleser vil ikke hjelpe mye da K700i ikke bruker minnekort Til K700i ville jeg anbefalt bluetooth om du ikke trenger å oppgradere FW på mobilen selv. Om det er et behov for å gjøre det kjøper du heller sync-stasjonen. Bluetooth-adapteren kan jo også brukes med fremtidige modeller, det kan ikke kabelen/sync-stasjonen. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Om man overfører store mengder data, så er nok kabel raskest.. For meg gikk blåtann sakte selv om jeg bare overførte en bitteliten fil (24,7kB) Da drar jeg den konklusjonen at blåtann er tregere enn USB.. Men det spørs vel om man har USB 1 eller USB 2 Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 Det jeg skal overføre blir sanger (mp3), og bilder for det meste...Går for bluetooth tror jeg... Lenke til kommentar
Bunchie Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Kabel er da raskere, men blåtann er da klart enklere i bruk. Men skal du overføre musikk så er nesten en minnekortleser å foretrekke, bare synd at du kun har USB 1.0... Er ikke skrivehastigheten på MultiMedia Kort nesten det samme som overføringshastigheten for USB 1.1 (~10Mbit/s)? Da hjelper det allikevel ikke med USB 2.0 på PC-en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå