Gå til innhold

Doom 3 er fakisk veldig gøy!


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Likte spillet, men det er jo umenskelige systemkrav.

Ikke så artig å spille 800x600 med det meste på low quality.

Blir for dumt å si når du sitter med et grafikkort som suger møkk...

Eg vil si Doom 3 motoren er ganske bra tilpasset hardware omkring ;)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Føler bare at jeg må nevne det; plukket opp Doom idag. Spilte en stund, og etter hvert kom jeg til et sted med 4 zombier. Etter at jeg var sikker på at jeg hadde skutt alle 4, tok jeg opp lommelykta for å se etter en dør. 2 meter foran meg kommer det en zombie mot meg, skvatt noe så inni helvete ekstremt jævlig...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg fikk med meg Doom 3 til skjermkoret mitt, 6800 GT! Jeg har bare prøvd det bitte litt på multiplayer... Fikk litt lyst til å prøve det nå, ettersom at dere sier det er så morsomt! Men jeg lurer på en ting: Er det veldig skummelt? :p

Jeg er bare 13 år, og hvis dere sier at det er skummelt kan jeg ikke tenke meg hva det er for meg....

Lenke til kommentar
Jeg fikk med meg Doom 3 til skjermkoret mitt, 6800 GT! Jeg har bare prøvd det bitte litt på multiplayer... Fikk litt lyst til å prøve det nå, ettersom at dere sier det er så morsomt! Men jeg lurer på en ting: Er det veldig skummelt? :p

Jeg er bare 13 år, og hvis dere sier at det er skummelt kan jeg ikke tenke meg hva det er for meg....

Det er bare en ting å si; spill med god lyd du :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg fikk med meg Doom 3 til skjermkoret mitt, 6800 GT! Jeg har bare prøvd det bitte litt på multiplayer... Fikk litt lyst til å prøve det nå, ettersom at dere sier det er så morsomt! Men jeg lurer på en ting: Er det veldig skummelt? :p

Jeg er bare 13 år, og hvis dere sier at det er skummelt kan jeg ikke tenke meg hva det er for meg....

Jeg er 12 år og har rundet demoen alene i et mørkt rom. Skvatt ikke engang. Kan jo hende at det er fordi headsettet er litt "bøgga" og lager ikke særlig høy lyd. Men det var da nok til å høre litt skrik og sånn, selv om det sikkert hadde vært skumlere med enda mer lyd. Tror ikke du får mareritt akkurat. Har ikke jeg hatt.

 

Forrige gang jeg ble skremt av et spill var vel når jeg var sånn 7-8, av Half-Life Uplink. :p

Lenke til kommentar

Jeg synes også både Doom III og Roe er 2 veldig bra spill.

 

De gir deg en veldig spennende følelse når du spiller de, og hvis du er rundt snittet klarer du ikke å la være å skvette ganske bra endel ganger :)

 

Jeg mener at den "scripta" følelsen spillet har, adder til et slags "overraskelses" moment i spillet som man ikke kunne hatt om det ikke hadde vært "scriptet".

Det mener jeg forsvarer at monstere spawner her og der. I tillegg så passer det jo i "logikken" der da, han hovedfyren spawner jo folk, det minner jo tross alt ganske mye om helvette til tider.

 

Spilte selv Doom 3 på 800x600 og fikk mye igjen av spillopplevelsen allikevel, takket være lyden og den "mørke" stemningen.

(Må nevnes at jeg hadde endel bedre pc, slik at jeg fikk litt mer utbytte av ROE)

 

Men... alt i alt vil jeg anbefale Doom 3 på det varmeste :)

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Denne tråden er vel nesten for flamebait å regne? ;)

Jeg foretrekker nå de to orginale spillene, og jeg synes id software godt kunne latt disse spillene forbli i sin fin-fine pixelgrafikk.

Lenke til kommentar

Doom 3 er dødskult liker singelplayeren mer enn Half-life sin, Liker Half-life 2 sin multiplayer bedre enn Doom 3 sin, mye kommer av at moddingfunksjonen er bedre på Half-life.

 

Men det som irriterer meg noe inni hamperæva er hvorfor de lager 2 så meget gode spill og så kan man ikke engang partere kropsdeler :no: Dette kaller jeg å ødelegge gode titler.. WHY ?!? Det tok litt tid før jeg måtte innse at på Doom kan man ikke skyte av hodet. Men man kan finne en fot her og der..uuu kor gøy

 

Å så kom Half-life 2 Yes endelig kor bra :dribble: !! Bra spill, deilig og dele en zombie i to med en sagfjøl hehe dritmoro. Men hva skjer ! jeg skøyt jo sagfjøla i foten ? hvorfor deltes zombien i 2 da ? dette er rett og slett ikke naturlig.. Vel eg måtte vel innse at Half-life heller ikke klarte å komme helt opp av gjørmehollet der Doom 3 satt seg fast. :no:

 

Vil bare rose SOF og Turok 2 for sitt system :love:

Endret av Rolexander
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Det jeg synes er tingen som ticka meg litt med Doon III er at, vel - mye har skjedd på ti år. Half-Life 2 har en av de beste singleplayer delene jeg har prøvd på lenge, det er så utrolig variert i motsetning til Doom 3.

 

Når man går rundt i samma mørke greia i noen timer så blir man simpelten lei, jeg synes egentlig at id software trenger nytt blod inn i firmaet, de lager jo bare spill med dølle industrial themes.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt gjennom en god del av Doom 3, og det eneste jeg kan si er... Omatt og omatt og omatt... Gir det seg aldri? Det var kanskje interessant med den pene grafikken til å begynne med, men etter å ha spilt i evigheter i samme metallomgivelser, der monstre spawner når du går over en trigger utviklerne har lagt der... Det blir så ensformig og forutsigbart...

 

Jeg hadde innstillingen at jeg skulle prøve å like Doom, men det er rett og slett kjedelig. Metall, metall, metall, monster bak deg, metall, metall, metall, monster bak deg... Huff og huff, dette var lite inspirerende.

 

Half-Life 2 var ikke all verdens det heller, men der følte jeg i det minste at jeg var med på det som skjedde, og det var mye variasjon.

 

Hva er det jeg ikke har skjønt? Hvorfor synes så mange at det er kult å løpe i levels som ser helt like ut og bli "skremt" av monstre som "helt uventet" dukker opp bak en?

Lenke til kommentar

Doom3 er stilrent, skremmende, veldesignet, og rett og slett i en klasse for seg selv. Jeg rundet spillet noen dager etter release, og har spilt det litt innimellom siden det. Nå går jeg gjennom det på nytt, med nytt headsett, nytt lydkort, nytt skjermkort, og hardere vanskelighetsgrad ("Veteran", tror jeg).

 

Jeg får så vanvittig mye gåsehud av det spillet, at det ikke kan sammenlignes med noe annet spill, eller annen type underholdning. Nå kan jeg endelig høre hvor bra lyden er i Doom3, og det er helt umulig for meg å bare "trekke på skuldrene" av det spillet.

 

Når man har spilt skytespill i x år, så blir det meste repetetetivt uansett. HL2 var mer variert enn Doom3, men nå ser jeg hvor variert Doom3 er på detaljnivået. Det er et imponerende lekkert spill, og så godt som feilfritt. Det sier ikke lite, når man ser på hvor omfangsrikt spillet faktisk er.

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar

Du kommer ikke til noen tropiske øyer senere, hvis det var det du håpet på... :p

 

3D-spill har tradisjonelt vært delt i to typer design: lukkede innendørs områder, og avgrensede utendørs områder. Det blir fort mye korridorer av slikt, og når det gjelder kledningen på veggene, så er det bare å innse at metall er tingen når man skal bygge på Mars, med mindre man skal frakte treverk fra moder jord.

 

Men du kommer snart til små utendørs områder med rød stein, og underjordiske ganger. Det er ikke BARE metall i Doom3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...