Gå til innhold

Prisforskjeller på ATI-kort. Forklaring av kort.

Bone

Anbefalte innlegg

Hei!

Driver å ser på skjermkort til min nye PC;

Men, hvorfor er

Asus AX800XT Radeon X800XT 256MB PCIe (kr 4 895,-) dyrere enn

Sapphire Radeon X850XT 256MB GDDR3 PCIe (kr 4 295,-), og

Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCIe (kr 2 749,-) ?

Er XT bedre enn XL? Hva er forskjellen?

Er det forskjell på merkene? Forskjell på kvalitet? Forskjell på Sapphire og Asus?

Håper noen kan hjelpe meg dette! :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

XT er bedre enn XL ja... (Jeg forstår at navgivingen til ATI og nVidia skaper kaos.)

Og Asus er vel den dyreste produsenten du finner av ATI kort, så det burde forklare prisforskjellene.

edit: (Etter å lest hva du var ute etter) XT kjører høyere klokkefrekvens en XL.

Ingen forskjell på Sapphire- og Asus-korta. Kun merket og bundle.

Endret av Vo0do0
Lenke til kommentar
Så x850XT PE er det beste kortet til ATI, og det spiller ingen rolle om det er Asus eller Sapphire som har produsert dem? ..slik å forstå!? :dontgetit:

Takk for svar, forresten! :thumbup:

Stemmer det du... Asus er ikke verd de ekstra pengene. Jeg kjøpte mitt, fordi det var det eneste som var tilgjengelig. ATI har ikke akkuratt forsynt oss en overflod med X800XT PE kort.

Lenke til kommentar
Så x850XT PE er det beste kortet til ATI, og det spiller ingen rolle om det er Asus eller Sapphire som har produsert dem? ..slik å forstå!?  :dontgetit:

Takk for svar, forresten!  :thumbup:

Stemmer det du... Asus er ikke verd de ekstra pengene. Jeg kjøpte mitt, fordi det var det eneste som var tilgjengelig. ATI har ikke akkuratt forsynt oss en overflod med X800XT PE kort.

Kan jeg spørre hvorfor Asus legger seg på en -i mine øyne- så høyere pris, hvis det ikke er forskjell på kortenes kvalitet? Det var jo faktisk flere hundre! ..er det SÅ status med ASUS at folk kjøper ASUS pga. merket bare? Eller.. :ermm:

Lenke til kommentar
Så x850XT PE er det beste kortet til ATI, og det spiller ingen rolle om det er Asus eller Sapphire som har produsert dem? ..slik å forstå!?  :dontgetit:

Takk for svar, forresten!  :thumbup:

Kan jeg spørre hvorfor Asus legger seg på en -i mine øyne- så høyere pris, hvis det ikke er forskjell på kortenes kvalitet? Det var jo faktisk flere hundre! ..er det SÅ status med ASUS at folk kjøper ASUS pga. merket bare? Eller.. :ermm:

Man betaler for merket og bundle.... Kortene er identiske... Mener å ha lest at Sapphire produserer alle kortene og selger dem videre til andre produsenter som slenger sin klisterlapp på vifta og sender korta ut til retailers.

Noen føler kanskje at Asus kun lager kvalitetsprodukter, og er derfor villig til å betale litt ekstra. Slik som det var med Hercules før.

Lenke til kommentar
XL bedre en Pro ??  nei

Jo.. XL er opptil ~20% raskere enn X800Pro.

http://www.beyond3d.com/reviews/ati/r430/

Det finnes heller ingen plain X850, men det finnes X800 og X800SE.

Fra dårligst til best ytelse:

Radeon X800SE

Radeon X800

Radeon X800 Pro

Radeon X850 Pro

Radeon X800 XL

Radeon X800 XT

Radeon X850 XT

Radeon X800 XT PE

Radeon X850 XT PE

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...