Gå til innhold

Selv ikke PS2 fortjener så dårlig grafikk

Jc-g

Anbefalte innlegg

Ok, jeg vet at grafikk ikke er viktigst, men jeg måtte gni meg i øynene et par ganger da jeg så

http://www.gamer.no/bilder/ps2/way_of_the_...rai/wots-03.jpg

Way of the Samurai kommer til Europa.

** Fjernet bildet som var lagt inn i forumet. Hva i huleste er vitsen med å legge det ut her når det allerede ligger ute som en artikkel på samme nettsted? Det går for øvrig også ann å lage litt mer vettuge overskrifter. **

PS2 grafikk er ikke bra, men dette :eek: :eek: :eek:

Likner jo mer på et spill fra midten av 90-tallet. Jeg er ingen fanboy, og prøver å være så nøytral som mulig når jeg bedømmer spill, men i det siste har jeg sett så mye stygt til PS2 at jeg sterkt vurderer å donere bort min Playstation til skraphaugen. Er veeeldig glad for at jeg også har Xbox :grin:

Ting jeg HATER:

Fanboys

Fanboys

Fanboys

Vennligst drit dere ut et annet sted, ikke her, ok?

[ Denne Melding var redigert av: jc-g på 2002-06-28 23:37 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-06-28 19:05, Jc-g skrev:

Ok, jeg vet at grafikk ikke er viktigst, men jeg måtte gni meg i øynene et par ganger da jeg så

Ting jeg HATER:

Fanboys

Fanboys

Fanboys

Vennligst drit dere ut et annet sted, ikke her, ok?

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Jc-g på 2002-06-28 19:31 ]</font>

Aaaaarrrrrrgggghhhh, jeg spydde nettopp på monitoren min. Dette var ille!

Lenke til kommentar

hvis du legger vekk ps2 fordi det kommer ett spill med slik grafikk så må du endelig gjøre det. det var dårlig oppløsning på screenshoten, for meg ser det ut som det var ett lite screenshot som er blitt stretchet og forstørret i paint. uansett tviler jeg på grafikken ser slik ut på en tv.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-28 22:51, El_PoLLa skrev:

uansett tviler jeg på grafikken ser slik ut på en tv.

Jeg håper for all del ikke det, fordi det å slippe slike screens må være direkte skadelig for salget av PS2. Tror det er noen som tenker seg om to ganger når de ser dette.

Men faktum er at det er mange PS2 spill i det siste som har skuffet meg, når man ser på det grafiske. Jeg har spilt Frontline en del hos en kompis, og jeg blir totalt satt ut av all hakkingen. Det er mulig jeg har blitt bortskjemt med PC utgaven og Halo, men det må jo være mer kraft i PS2 en dette :???: :???: PS2 har vært ute på markedet i over 2 år nå, og de sa at det kom til å ta et par år før de utnyttet alt potensialet i maskinen. Så langt jeg kan se har grafikken bare blitt dårligere, i beste fall lik som 1. gen. spillene. Jeg begynner derfor å betvile kapasiteten til PS2. For meg virker det som om PS2 ble rushet frem.

Vel, det er mine synspunkter.

Lenke til kommentar

skal si dette var elendig grafikk, langt under ps2 sin standard. men god grafikk tar som kjent mye mere plass enn dårlig grafikk. tenk deg hvor lenge du kunne spilt doom på en 650 mb cd, flere tusen maps sikkert.

spilldesignere kan lage bedre grafikk og lure korte spill som tar mye plass innpå 1 cd (slik som max payne). heller litt dårlig grafikk og mye større spill og lengre varighet enn korte spill med imponerende grafikk.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-29 13:12, El_PoLLa skrev:

skal si dette var elendig grafikk, langt under ps2 sin standard. men god grafikk tar som kjent mye mere plass enn dårlig grafikk. tenk deg hvor lenge du kunne spilt doom på en 650 mb cd, flere tusen maps sikkert.

spilldesignere kan lage bedre grafikk og lure korte spill som tar mye plass innpå 1 cd (slik som max payne). heller litt dårlig grafikk og mye større spill og lengre varighet enn korte spill med imponerende grafikk.

Hmmm, hva med å bruke DVD dual layer slik som på Xbox? Hvorfor gå til et kompromiss når man kan få i pose og sekk?

Lenke til kommentar

Når det er snakk om static hardware rendering slik på PS2 så er spill produsentene ganske begrenset til det PS2en kan utføre av 3D effekter. Nye og tildels gamle 3D features er noe PS2 er helt blottet for, for å ikke å snakke om kun 4MB dedikert video minne som er håpløst lite.

Når det gjelder AA på PS2 så er det en kostbar affære med stor ytelse tap, derfor er det lite brukt.

Jeg tviler derfor på at vi vil se noe stort bedre grafikk på PS2 enn det vi gjør i dag.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-29 15:30, MrA| skrev:

Det er selve spill produsenten som har skylden for dårlig AA eller dårlig grafikk i seg selv, ikke PS2n. Jeg anbefaler å prøve GT3 til PS2, der får man en god del fin grafikk.

Har GT3 selv, og det er ganske fett. Men grafisk sett ser det i beste fall ut som et ordinært Xbox spill. Og GT3 er det spillet til PS2 som jeg mener har best grafikk.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-29 15:30, MrA| skrev:

Det er selve spill produsenten som har skylden for dårlig AA eller dårlig grafikk i seg selv, ikke PS2n. Jeg anbefaler å prøve GT3 til PS2, der får man en god del fin grafikk.

Men jeg mener, PS2 har vært på markedet i snart 3 år, og dette er det de klarer å prestere? Sier ikke det litt om potensialet, eller skal vi si mangelen på potensiale til denne konsollen?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-04 12:03, AldaZar skrev:

Tro meg, Det er møkka spill til ALLE plattformene, man behøver ikke å henge ut ps2 pga. et bedriten spill, skal dere har eks. på drit?

Værsågo:

ta med hele adr.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: AldaZar på 2002-07-04 12:05 ]</font>

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: AldaZar på 2002-07-04 12:06 ]</font>

Du, også en PS2 fanboy? :lol:

Kabuki Warriors er kanskje den største haugen med dritt som har kommet til noen konsoll, uansett. Vel, egentlig kan jeg ikke si noe (har jo ikke prøvd det), men baserer det på hva folk sier. MEN DET SER I ALLEFALL BEDRE UT ENN WAY OF THE SAMURAI!! :grin:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

så, JC-g. alle som støtter ps2 er fanboys? ja, ja. then you'd better lable me too....

sony kunne jo ikke bare klaske inn det beste av allt inni ps2, fordi da hadde prisen hvert skyhøy og ingen ville kjøpt den. så kom x-box. det måtte jo prøve å slå ps2 ved å få bedre grafikk, siden den var 2 år på etterskudd. grafikken er bedre, ja. men det er så mange spill på playstation av høy kaliber, at kampen blir jevn. de som allerede hadde playstation ville nesten sikkert kjøpe 2-en og siden x-box ikke har en forgjenger, tok det tid før gode spill kom. hvordan det er nå vet jeg ikke fordi enkelt og greit, jeg er ikke interresert i å eie en.

du sier at ps2 har for lav grafikk? hvorfor har ingen sagt disse to ordene: FINAL FANTASY

. det er uten tvil det beste spillet laget, med hensyn til grafikk! til gjengjeld er det square som laget det og de har mer penger enn you name it. såklart vil det være dårlige spill fordi alle har ikke råd til å lage hver sitt ff spill. først må de tjene penger og da må de ty til mindre grafikkvalitet.

hvis du trenger mer bra titler kan jeg godt ramse opp noen (kremt):

-half-life (selv om det stammer fra pc)

-gran turismo 3

-metal gear solid (om noe kort, et mesterverk)

-devil may cry

-ssx tricky (som du kanskje har på x-box)

-pro evolution football

-grand theft auto 3

i could go on...

men jeg mener at x-box er det rette valget for de som er kresne i grafikkveien, mens ps2 er for dem som vil ha større utvalg og dvd uten ekstra kostnad. det beste er vel, som du har, å ha begge to. ikke selv ps2. du kan gå glipp av noe.

hilsen et ps2 fan (and i'm damn proud of it!)

PS: om tre år kommer ps3 uansett. den kommer til å røske alt!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...