Syar-2003 Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Ved de nyeste W98/WinME floppy-boot blir C: ramdrive , ikke HD . Du må bruke fdisk , lage partisjon med fat32 og tildele drive-letter, formattere med format kommandoen for å preparere filsystemet . Så blir HD-partisjon neste ledige drive letter . D: E: F: eller liknende avhengig av hva som blir identifisert under boot . Lenke til kommentar
abcde Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2005 Jeg har brukt fdisk, og formatert harddisken etterpå. Da får jeg tilgang til c: som har 2GB ledig plass. Nå har jeg klart å kopiere alle filene i i386 katalogen til c:\i386, men hvordan får jeg med undermappene? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 F.eks med xcopy . eks. D: = cdrom , E: = harddisk Windows NT/2000/XP kopiere installer til HD: Lag I386 mappen på HD: md E:\i386 Kopier I386 med undermapper til HD xcopy d:\i386\*.* /s E:\i386 Merk at xcopy ikke kopierer undermapper som er tomme . Parameter /s spesifiserer at subdirectories skal kopieres . Sammenlikne til slutt med DIR kommandoen på hhv I386 og evt. undermapper på HD og CD . Nærmer det seg en løsning kanskje ... ? Lenke til kommentar
abcde Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2005 Fikk kopiert over alle filene og startet installasjonen. Men windows avbryter i formateringsfasen og sier at noe er galt med harddisken. Lurer på om det er denne som skaper problemer. Hører faktisk en konstant pipelyd når jeg slår på pcen... Klarer nok ikke å ordne opp i dette, men takker for alle de gode svarene som har hjulpet meg godt på vei Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Du kan ikke la windows formattere da Blir jo som å sage av greina du sitter på det . Velg "leave filesystem intact" under installasjonen siden du kjører installasjonen fra harddisken . Dessuten burde du nok lage større partisjon med fdisk enn 2GB . Blir ikke nok plass når du har I386 du installerer fra der også . Noe fra 5-15GB bør du nok ha . Med fsdisk velg support "large filesystem" for partisjoner over 2GB . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå