magfa Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 byttet isp fra chello/kabel til smartcall/adsl2 , men etter det får jeg ikke sendt mail i OE, men kan mota , kan ikke åpne email fra msn/hotmail (msn virker), får heller ikke postet på forumet her. må bruke chello får å gjøre det. har ruter men den er 0stilt. noen som vet hva jeg kan gjøre ? uten å formatere da... tx Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Angående mailen din, så må du nok bytte ut noen innstillinger, siden det er en annen leverandør av internett. SMTP kan være annerledes. Finn riktige innstillinger på f.eks hjemmesiden deres. Når det gjeler at du ikke for postet på forumet her med smartcall, så vet jeg ikke. Lenke til kommentar
magfa Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 bruker jo samme email da, så det skulle ikke ha noe å si vel. Men kjørte uten om rutern nå.. der problemet ligger. litt rart siden alt er null stil , å at jeg har brukt den mot adsl,cabel før uten problem. kansje på tide å bytte? fikk raskere downlodes også uten rutern, 8700KB/s mot ca 7000 før. har SMC barricade broadband router så om noen har peiling på innstilinger kom med det. skal prøve å sjekke litt om dns innstilinger og smartcall men det står lite på siden dems. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) Jeg har en online.no epost konto. Når jeg hadde Telenor ADSL, så var min smtp adresse smtp.online.no. Når jeg byttet til Catch ADSL, så ble min nye smtp server mail.catchcom.no. Etter det jeg har fått med meg, så er det smtp serveren som sender epost og pop tar imot epost. Pop adressen forblir den samme uansett ISP leverandør, men smtp adressen forandrer seg fra ISP til ISP. Jeg har selv hatt en SMC Barricade Broadband ruter, og jeg hadde ingen problemer med den. Jeg har som sagt Catch som ISP, så derfor må jeg stille inn forskjellige innstillinger i ruteren før jeg har i-net. Kan hende du også må stille inn noe i ruteren for din ISP. Endret 18. mars 2005 av Moltrez Lenke til kommentar
magfa Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 hmm ja, resatt rutern , å nå kommer jeg ikke inn på den engang fra pc2.. no er fucka der ja.. hmm søke på forumet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå