Gå til innhold

Fjernstyr din PC, Irman reciever/software...

Anbefalte innlegg

Er fullstendig klar over at dette har vært diskutert før, er bare interessert i å høre om andre har prøvd Irman reciever/software, og deres erfaringer med dette.

Irman kan kjøpes her: http://www.mamut.com/pmverksted/prodlist.htm

NB! Er bare mottaker og software i den pakken, selve fjernkontrollen må du ordne med selv..

Kjøpte den for 1 uke siden, hadde pakken noen dager senere i posten. Enkelt å koble opp, installasjon gikk forøvrig greit. Første problem med software, det stod ikke at det var støtte for Win xp heller, men jeg gikk ut i fra det siden det støttet 2k, så da klikket jeg meg inn på http://www.irassistant.com/irass.html

og lastet ned IRAssistant 3.5 med støtte for Xp. Alt var enkelt og greit. Måtte bare huske på å laste ned drivere også, irman, så du kan config com port etc..

Tok en gammel Aiwa fjernkontroll til stero`n i stua til mor og far. Enkel og grei kontroll, fire knapper for bytte av tape-tuner-video/aux-cd

som jeg satt til å være winamp-powerDVD-zoom player-windows media player 6.4(bruker 6.4 fordi den er hundre ganger bedre/enklere enn 7/8..)

Etter en del oppsett osv, kan jeg nå starte/lukke winamp, powerDVD....... og play, stop....... uten problemer.. Veldig kjekt og enkelt. Så enkelt at mor og far kan dytte inn en divx og trykke enter så starter zoomPlayer automatisk, og rett inn i fullscreen og da er det bare volume up/down og stop /exit osv.. Veldig lett og brukervennlig, som også var målet med denne "pakken"...

Eneste problemet jeg har er at jeg får ikke winamp til å være "minimized" mens jeg bytter sang etc, den kommer automatisk opp på skjermen bare jeg skrur opp/ned lyden osv, noe som er litt irriterende, i de andre programmene er dette ikke noe problem siden de som regel er øverst uansett.

Noen som veit hvordan slikt kan settes opp?? Det funker ikke om jeg merker av "don`t maximize " gjeldende program el hva det var for noe, heller..

Foreløpig er jeg veldig fornøyd, alt jeg kan si er ENKELT.. Bare ligge i senga bytte sanger, skru av pc`n når jeg skal sove..

Mvh Torgeir

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hola! Kunne gjerne tenkt meg denne pakken selv jeg. Høres veldig OK ut. Når det gjelder WinAmp så burde du ta en kikk på det som finnes av plug-ins til WinAmp, jeg synes å minnes at jeg en gang i verden rotet med opptil flere plug-ins som gjorde oppsett av fjernkontroll av WinAmp rimelig enkelt og greit. Sjekk WinAmp webben ...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-28 22:39, baldytheman skrev:

Hola! Kunne gjerne tenkt meg denne pakken selv jeg. Høres veldig OK ut. Når det gjelder WinAmp så burde du ta en kikk på det som finnes av plug-ins til WinAmp, jeg synes å minnes at jeg en gang i verden rotet med opptil flere plug-ins som gjorde oppsett av fjernkontroll av WinAmp rimelig enkelt og greit. Sjekk WinAmp webben ...

Har prøvd ut det ser u.. Men det funket kun til den irman software`n som fulgte med, så vidt jeg fikk til.. Er forskjellige oppsett osv, på irman software og IRAssistant 3.5 men kanskje jeg sku prøvd en gang til, må vel funke.. men var begge de koblet opp ble det konflikter og feil i ett sett...

men ellers takk :smile:

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Stemmer der, Girder er helt gratis for privatpersoner, med et meget bra bruker forum der du raskt får svar på alt du har behov for å vite.

Vil og nevne at det finnes rimeligere alternativer til Irman som fungerer like bra. Ira-2 fra home-electro.com er både rimeligere og mindre.

Du kan også få fulle fjernkontroll løsninger til PC inklusive mottaker til under 300,-.

Litt reklame dette, men om en klikker innom vendur.com så kan du finne bra utvalg. :)

mvh

.runar

[email protected]

http://www.vendur.com

Lenke til kommentar
Er fullstendig klar over at dette har vært diskutert før, er bare interessert i å høre om andre har prøvd Irman reciever/software, og deres erfaringer med dette.

Irman kan kjøpes her: http://www.mamut.com/pmverksted/prodlist.htm

NB! Er bare mottaker og software i den pakken, selve fjernkontrollen må du ordne med selv..

Kjøpte den for 1 uke siden, hadde pakken noen dager senere i posten. Enkelt å koble opp, installasjon gikk forøvrig greit. Første problem med software, det stod ikke at det var støtte for Win xp heller, men jeg gikk ut i fra det siden det støttet 2k, så da klikket jeg meg inn på http://www.irassistant.com/irass.html

og lastet ned IRAssistant 3.5 med støtte for Xp. Alt var enkelt og greit. Måtte bare huske på å laste ned drivere også, irman, så du kan config com port etc..

Tok en gammel Aiwa fjernkontroll til stero`n i stua til mor og far. Enkel og grei kontroll, fire knapper for bytte av tape-tuner-video/aux-cd

som jeg satt til å være winamp-powerDVD-zoom player-windows media player 6.4(bruker 6.4 fordi den er hundre ganger bedre/enklere enn 7/8..)

Etter en del oppsett osv, kan jeg nå starte/lukke winamp, powerDVD....... og play, stop....... uten problemer.. Veldig kjekt og enkelt. Så enkelt at mor og far kan dytte inn en divx og trykke enter så starter zoomPlayer automatisk, og rett inn i fullscreen og da er det bare volume up/down og stop /exit osv.. Veldig lett og brukervennlig, som også var målet med denne "pakken"...

Eneste problemet jeg har er at jeg får ikke winamp til å være "minimized" mens jeg bytter sang etc, den kommer automatisk opp på skjermen bare jeg skrur opp/ned lyden osv, noe som er litt irriterende, i de andre programmene er dette ikke noe problem siden de som regel er øverst uansett.

Noen som veit hvordan slikt kan settes opp?? Det funker ikke om jeg merker av "don`t maximize " gjeldende program el hva det var for noe, heller..

Foreløpig er jeg veldig fornøyd, alt jeg kan si er ENKELT.. Bare ligge i senga bytte sanger, skru av pc`n når jeg skal sove..

Mvh Torgeir

Alt dette virker som rein reklame i mine øyne for webshoppen (utenom boldet tekst). heh..[/b]

Lenke til kommentar

Ja, girder det beste programmet når det gjelder å fjernstyre ting. Du kan til og med bruke det til å styre TV,DVD etc. dersom du har en IR sender som f.eks. Tira eller USB-UIRT.

Men, den primære funksjonen blir jo og styre alt av programmer på pcen og funksjoner i windows via girder og en fjernkontroll/mottaker.

Selv om funksjonen du vil benytte deg av bare kan brukes ved hjelp av musa(det ikke finnes en hutigtast kombinasjon for den), klarer girder å knytte den opp til en knapp på fjernkontrollen ved hjelp av en target funksjon den har.

mvh

.runar

[email protected]

Lenke til kommentar

har en kontroll liggende, som jeg egentlig bruker til Anlegget mitt, går det da an å bruke den både til Girder og til Anlegget? må laste ned noen remote plugins eller trengs ikke dette for å bruke en fjernkontroll?

dette kan bli litt morsomt dette.

Lenke til kommentar

Du kan fint bruke denne sammen med girder og f.eks. Ira-2 mottakeren. Du trenger drivere for mottakeren, men kan da benytte hvilke som helst fjernkontroll med denne.

Dette forutsetter jo at fjernkotnrollen f.eks. er ein multi kontroll med ledige frekvenser, eller at du har pc og stereoanlegg separat slik at du ikkje ufrivillig starter stereoanlegget samtidig som du styrer ting på pcen.

mvh

.runar

[email protected]

Lenke til kommentar

jaja, det er klart. har akkurat lasta ned en haug med plugins å greier, så skal bare få kjørt det over på den andre pc`en så blir det saker tenker jeg. takk for hjelpen. ja, satt å tenkte litt på hvordan jeg skulle gjøre det der, men en løsning er jo å koble annlegget til pc`en da. det bør jo gå da.

Lenke til kommentar

Alt dette virker som rein reklame i mine øyne for webshoppen (utenom boldet tekst). heh..

Hvorfor i SVARTE HELV*** må alle erfaringer og gode tips om utstyr/webshops være reklame plutselig? Stikk huet i dass da mann, jeg er innmari lei av å lese stygge kommentarer på hver eneste tråd der noen har en god erfaring og er velvillig til å dele det med andre. Greit nok det har vært en del møkk på forumet, men det får da være grenser?! :evil:

Lenke til kommentar

Alt dette virker som rein reklame i mine øyne for webshoppen (utenom boldet tekst). heh..

Hvorfor i SVARTE HELV*** må alle erfaringer og gode tips om utstyr/webshops være reklame plutselig? Stikk huet i dass da mann, jeg er innmari lei av å lese stygge kommentarer på hver eneste tråd der noen har en god erfaring og er velvillig til å dele det med andre. Greit nok det har vært en del møkk på forumet, men det får da være grenser?! :evil:

Hjertlig :), endelig en med litt fornuft, tanken var jo enkel, dele gode erfaringer, og vise hvor man får tak i greiene..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...