Bente Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Jeg har CANON DIGITAL IXUS og er relativt fornøyd med kameraet. Problemet er innendørs fotografering - alle bildene jeg tar blir ekstremt mørke, og jeg må manipulere dem for at de skal bli lysere. Dette går utover kvaliteten og gir støy og "grå" bilder. Dette er meget plagsomt og jeg synes ikke lenger at jeg kan stole på kameraet. Noen ganger finnes det ikke noen annen utvei enn å slette bildene. Er det noen som kan gi meg noen tips angående innendørs fotografering eller redigerings-tips? Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Jeg har prøvd Ixus selv, dog for lenge siden, og var også misfornøyd med kvaliteten innendørs. En mulighet er å kjøpe nytt kamera. MLW Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Ett råd er å bruke blits. Det har du selvfølgelig prøvd! Et annet råd er å måle lyset før eksponering i selve rommet uten at vinduene er med - trykk utløserknappen havveis inn. Hold den der og rett kamera mot motivet. Ta bildet. For å si det sånn: Bilder innendørs hvor vinduet er en del av bildet, vil bli undereksponert pga lyset fra vinduet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå