Tee_Kay Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Hvordan sette opp Slik som dette? noen som har hele phpkoden til det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) Har en måte, men den er litt dum måte å gjør det på tror jeg... På de serverne du vil ha uptime fra lager du en "uptime.php" fil slik (forutsatt at det er linux da): <pre><? system("uptime"); ?></pre> Så på siden du vil vise uptime på legger du inn: Box 1: <? include("http://www.minside.no/link/til/uptime.php"); ?> Box 2: osv... Dette er sikkert inegn god måte å gjøre det på, hvis serveren er nede så tar det laaaang tid å laste siden EDIT: La til "http://" i includen, det er MEGET viktig! Endret 18. mars 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Tee_Kay Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) Jeg har sånn på linux. er windows jeg skal bruke det til, slik den kan ta uptimen på windows pcen min og mor sin pc Den koden jeg har nå er: <?php $version = snmpget("10.0.0.3", $community, "SNMPv2-MIB::SysDescr.0"); print substr($version, 8) ."<br />"; print "Server1 (Windows Server 2003 Enterprise edition) uptime: " . getuptime("$ function getuptime($ip, $community, $object_id, $trim = 0){; $uptime = snmpget($ip, $community, $object_id); preg_match("/^Timeticks:\W+\((\d+)\)/i", $uptime, $matches); $uptime = substr($matches[1], 0, -$trim); $days = floor($uptime/60/60/24); $hours = $uptime/60/60%24; $mins = $uptime/60%60; $secs = $uptime%60; return "$days days $hours hours $mins minutes and $secs seconds"; } ?> Men den funker ikke :/ Endret 18. mars 2005 av Tee_Kay Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Da tror jeg du må inn på lillebill's websider og finne en fil kalt uptime.exe, og bruke "exec("uptime.exe");" eller noe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå