Gå til innhold

Server-eller-patch-relatert-jamring-tråden

Anbefalte innlegg

Nå kverrulerer du bare for å kverrulere.

Haha, jaha? Hvordan kommer du frem til det? Er det noen som kverulerer bare for å kverulere, så er det deg... du har tydeligvis ikke lest hva jeg har skrevet en gang.

8015663[/snapback]

Hvis du sier at jeg ikke har lest det, da har jeg vel ikke det da. For du skal jo ha rett på alt. Omtrent ... ja, hele tiden. Seriøst, Warriors er primary tanks. Druid og Pala er annenrangs på tanking.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
There are lots of people sayiing that Bear Druids or Paladins or both hold hate better than Warriors, period...Protection or non-Protection.

Tseric:

If that is truly the case, Druids or Paladins or both will likely see changes to their threat mechanics. Warriors have always been intended to be a primary choice for tanking. That is not going to change, even with Druids and Paladins receiving tanking buffs. Yes, they weren't that good at it before and the devs do want to increase their viability in that role, but it should not be exceeding the capabilities of warriors. If it does, as I said, it'll probably get reigned in some.

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.h...&sid=1&pageNo=1

8015660[/snapback]

Ja, det virker som om palas og druids er bra på å holde aggro fra flere. Poenget mitt er at hybrids ikke fungerer i nåværende form om de utelukkende skal være dårligere versjoner av core-klasser. På et eller annet vis må Blizzard gjøre rollene til hybrids viable i end-game. 25-manns krever en godt gjennomtenkt oppsetning.

8015691[/snapback]

Hybridklassene er der for backup generelt. De skal hjelpe til med tanking, DPS og Healing, ikke være best på noe på noen som helst måte.

Lenke til kommentar

Du har skrevet at du ikke er enig i at primær-klassene til en rolle skal være like gode som hybrids til det, og derfor er ikke druid-nerfen fortjent?

Alle, og deres besteforeldre, vet at druids per i dag - tanker bedre enn warriors, derfor skal det ikke kunne være noe fornuftig uenighet i denne druid-nerfen som oppsto.

For å korte ned : Hybrids er hybrids, eod.

Lenke til kommentar

Haha, jaha? Hvordan kommer du frem til det? Er det noen som kverulerer bare for å kverulere, så er det deg... du har tydeligvis ikke lest hva jeg har skrevet en gang.

8015663[/snapback]

Hvis du sier at jeg ikke har lest det, da har jeg vel ikke det da. For du skal jo ha rett på alt. Omtrent ... ja, hele tiden. Seriøst, Warriors er primary tanks. Druid og Pala er annenrangs på tanking.

8015693[/snapback]

:roll:

Ja? Og? De er. Jeg snakker om bør. Les hva jeg skriver.

Lenke til kommentar

8015663[/snapback]

8015693[/snapback]

8015718[/snapback]

Pala og Druid bør være annanrags på tanking.

Fornøyd da?

Lenke til kommentar
Du har skrevet at du ikke er enig i at primær-klassene til en rolle skal være like gode som hybrids til det, og derfor er ikke druid-nerfen fortjent?

Alle, og deres besteforeldre, vet at druids per i dag - tanker bedre enn warriors, derfor skal det ikke kunne være noe fornuftig uenighet i denne druid-nerfen som oppsto.

8015713[/snapback]

Altså, jeg mener dynamikken i hybridklassene er for rigide som de er i dag. Det jeg etterlyser er hybridklasser som i realiteten er hybrids. Klasser som kan tre inn og ut av roller i et instance i høyere grad enn i dag. I dag speccer man jo helst inn i en rolle som andre klasser er bedre enn deg på.

Jeg har hatt mange fete øyeblikk i five-mans med palaen min hvor jeg har reddet dagen ene og alene fordi jeg er pala, men det blir det færre av i end-game raids (siden man må spesialisere seg mer i både talents og spillestil). Det er slik hybrids bør fungere. En klasse som kan gjøre ting som core-klassene ikke kan gjøre, og dermed validerer plassene sine.

Som sagt, hvis druids blir omtrentlig jevngode med warriors (eller litt dårligere), så er det greit. Ja, druids er mega-tanks nå, nerfen er grei, men det er bare prinsippet i det Blizzard driver med. De vingler hele tiden med hybrids og vet ikke hva de vil ha.

Lenke til kommentar

8015663[/snapback]

8015693[/snapback]

8015718[/snapback]

Pala og Druid bør være annanrags på tanking.

Fornøyd da?

8015732[/snapback]

Ja, nå er du inne i diskusjonen. Jeg er uenig, og har sagt hvorfor.

Lenke til kommentar

8015713[/snapback]

Altså, jeg mener dynamikken i hybridklassene er for rigide som de er i dag. Det jeg etterlyser er hybridklasser som i realiteten er hybrids. Klasser som kan tre inn og ut av roller i et instance i høyere grad enn i dag. I dag speccer man jo helst inn i en rolle som andre klasser er bedre enn deg på.

Jeg har hatt mange fete øyeblikk i five-mans med palaen min hvor jeg har reddet dagen ene og alene fordi jeg er pala, men det blir det færre av i end-game raids (siden man må spesialisere seg mer i både talents og spillestil). Det er slik hybrids bør fungere. En klasse som kan gjøre ting som core-klassene ikke kan gjøre, og dermed validerer plassene sine.

Som sagt, hvis druids blir omtrentlig jevngode med warriors (eller litt dårligere), så er det greit. Ja, druids er mega-tanks nå, nerfen er grei, men det er bare prinsippet i det Blizzard driver med. De vingler hele tiden med hybrids og vet ikke hva de vil ha.

8015764[/snapback]

Pala kan bruke bubble, Druids kan battle-ress og Shammy kan self ress. Det er noen av tingene som gjør de unike. De kan også steppe inn for andre classes hvis de dør eller er tomme for mana. Det er derfor de er Hybrider, fordi de er alsidige. Men hvis en druid hadde vært flinkere enn en Priest til å Heale, hva skulle priests gjort da?

Lenke til kommentar

Om du modererer deg og sier relativt jevngod da, og på en annen måte (det finnes jo mange forskjellige typer heals - direkte, hots, aoe-heals osv.), hva hadde problemet vært? Priests er jo healere, og har alle mulige forskjellige heals, men om en måtte specce full resto for å bli jevngod med priest, ville ikke det være i orden? Hvis man kunne få viable builds som priest som ikke gikk på mainhealing, hvor hadde da problemet ligget?

Palas har f.eks. ikke hots eller aoe-heals, og er dermed ingen komplett healer, men de er noen jævler på mana-konservering og effektiv healing på enkelt-targets. Vil det være mulig å forsvare enkelt-rolle-hybriden i 25-mann er egentlig det jeg spør om. Hvorfor ikke bare ta med en priest istedenfor en healbot? Eller en DPS-klasse istedenfor en DPS-speccet hybrid? Er det nok hybriditet i hybrids til at de får innpass i 25-man end-game?

Poenget er at Blizzard har vinglet mellom om hybrids skal kunne specce til å være jevngode som andre klasser, eller at de skal være hybride hybrids helt siden starten.

Jeg vil si at problemet ligger i at man ikke har nok å velge mellom av viable builds i WoW. Se på D2 (som selvfølgelig var et mindre komplekst spill, men likevel). Her hadde man ekstremt mange builds, man hadde f.eks. meele-sorc som var helt vill, man hadde items som gjorde at barbarer kunne shape-shifte osv. Hvis man hadde klart å lage litt av samme type modularitet i WoW, virkelig laget haugevis av items med helt andre stats, og laget talents så de åpnet for nye spillestiler, så hadde det blitt et bedre spill IMHO.

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

;)

Så hvis du får beholde din DPS og aggro- generasjon i Bearform, er det da greit at Warriors får healing?

Vær glad for at du får litt utfordring.

Bearform per idag har nesten lik DPS som catform hadde pre 2.0 !

Bearform per idag holder aggro nesten bare med autoattack!

Warriors idag hoder ikke aggro om de får 5 minutters forsprang!

Warriors idag får all respekt hvis de klarer å holde aggro nesten en hel kamp, bossfight eller trash!

Med buffen av Rage- generasjonen som kommer ville Bearform blitt totalt ustoppelig.

Normaliseringen av Bearform er definitivt på sin plass

Det som er mye værre, og som jeg skrev i den andre tråden, er at DS nå blir dispellet hver gang av Mass Dispel! Klassen er balansert rundt DS, og nå kan det enkelt fjernes. Uten at Paladins får noe tilbake.

Og det på grunn av at Paladins er ustoppelige i 2v2 Arena. Hva med resten av spillet? De andre 99,9998 prosentene?

Lenke til kommentar

Synes at det ikke var nødvendig med den nerfen til feral druids. Iallefall ikke på Mangle.

Synes Blizzard tenker altfor mye på PvP og altfor lite på PvE. Alle nerfs er pga spillere klager at classen er altfor " overpowered " i PvP, eller at classen er bedre en deres. Rett og slett tull.

Lenke til kommentar
Synes at det ikke var nødvendig med den nerfen til feral druids. Iallefall ikke på Mangle.

Synes Blizzard tenker altfor mye på PvP og altfor lite på PvE. Alle nerfs er pga spillere klager at classen er altfor " overpowered " i PvP, eller at classen er bedre en deres. Rett og slett tull.

8019174[/snapback]

Noen gang tenkt på at de kanskje klager med grunn? og iallefall ikke på mangle..

Sammenligning sånn at folk kanskje forstår den:

Mangle (Bear) (Rank 3)

20 Rage 5 yd range

Instant 6 sec cooldown

Requires Dire Bear Form

Mangle the target for 130% normal damage plus 175 and causes the target to take 30% additional damage from Shred and bleed effects for 12 sec.

Crusader Strike

8% of Base Mana 5 yd range

Instant cast 10 sec cooldown

Requires Melee Weapon

A instant strike that causes weapon damage plus 40% of your Holy spell damage and refreshes all Judgements on the target.

Mortal Strike (Rank 6)

30 Rage 5 yd range

Instant 6 sec cooldown

Requires Melee Weapon

A vicious strike that deals weapon damage plus 210 and wounds the target, reducing the effectiveness of any healing by 50% for 10 sec.

Litt mer utfyllende

Paladins og Warriors må gjerne bruke 2handere for å dishe ut god damage med dette. Da har de 5-6000 armor, mens druiden i sin gode feral bjørneform har 13-14k (overdrivelse? iallefall over 10k). Det blir bare feil, rett og slett.

Riktignok er warriors sin 31 poenger, men hvis du sammenligner med paladins så har de kanskje halve skaden med 10 sec cooldown, som druids har 6 sec på.

Ser man etter så koster druids sin faktisk 10 rage mindre enn warriors sin også.

Var allerede bak mål at paladin fikk sin nerfet, noe som aldri skulle ha skjedd, og da ble forskjellen sikkert ALTFOR stor til druids sin at det kunne være forsvarlig.

Såvidt jeg vet så har også druids i tillegg det slik at det øker aggroen de får av Lacerate når de tanker, warriors får absolutt ingenting på sin Sunder Armor.

Lenke til kommentar

At warriors får en buff som tanks er helt på sin plass. Personlig synes jeg ikke særlig om at vi får+1% crit. Jeg hadde foretrukket en eller annen form for magicres. Tror den kunne hjulpet mye på sologrinding og pvp. Det er rett og slett pain å se andre klasser grinde, mens en selv sitter og spiser for det meste. Det hadde også vært kjekt om det var en klasse vi kunne ta i pvp (kanskje er det det, har ikke testet særlig etter tbc:)

Lenke til kommentar

OK. 15 min etter at serverene kom opp ble eg dcet og da eg logget inn kunne eg nesten ikke se noen mobs. eg var å grindet i legion hold og det var bare 2-3 mobs der tilsammen. HSet til shattrah og der var ingen heller. ble dcet igjen og nå kan eg ikke logge inn igjen. gg blizz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...