Gå til innhold

Server-eller-patch-relatert-jamring-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

CAT-scan, skjønner ikke helt det her jeg, det som er blitt problemet i det siste er jo at warriors er blitt satt på side benken totalt fordi druids har jo opptil 10k mer armor og 3-4k mer HP. Blir jo litt kjipt for alle de som spiller warrior som ikke får være med i Karazhan f.eks, fordi guildet vil heller ha en druid som tåler MYE mer enn en warrior, hva skal warrioren gjøre da? Sitte i et hjørne å gå helt emo og håpe på at alt gearet som skal gjøre han bedre enn druiden faller ned fra himmelen? Tviler på at det er særlig balansert, nei.

EDIT: Fikk med meg at du spilte warrior også, tviler på at du hadde synes det var så morsomt hvis du ble holdt utenfor, fordi de heller vil ha en druid til å tanke istedet for deg?

Endret av TheoB
Lenke til kommentar

Ok, greit med buffing av warrior, det sier jeg ingenting på, men nerf av druids, nei.

Blizzard legger jo opp til at det i utgangspunktet skal være kun warrior-tanks end-game igjen.

Poenget er at Blizzard ikke klarer å lage et balansert spill overhodet. De klarer ikke å lage et godt knippe viable builds, og lage items for alle. Fokuset er på veldig få builds, og slik «balanserer» de også talents.

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

Joa, men det er bare plass til 10-25 mann i instancer nå. Hadde det vært MC/BWL/Onyxia hadde jeg ikke brydd meg særlig om en teddytank, men når det blir til at man kaster ut en warrior, som er den opprinnelige tanken, til fordel for en teddytank, som har blitt boosta så enormt at den har gått fra offtank til maintank, det setter jo protectionwarriors helt ut av systemet på en måte. Selvom ikke alle guilder velger teddytanks istedet for warriors.

Lenke til kommentar

Feil, det er akkurat det som er poenget. Nå kjører Blizzard tilbake på den gamle cookie-cutter-sammensetningen. Palas skal være healbots, warriors skal tanke, og druids resto (eller off-tank da). Spillet blir fullstendig ødelagt av denne tankegangen, og nå med 25-manns blir det bare ENDA verre. Nå er plassene færre, og man må være dyktig på rollen sin om man skal kunne være med. Hybridklassene kommer aldri til å kunne spille characteren sin som en ordentlig hybrid ene og alene fordi Blizzard ikke vet hva de holder på med. De vet rett og slett ikke hva de vil med hybridchars.

Lenke til kommentar

Skjønner poenget ditt, men si at det nå er druids som er maintanks. Hvor skal warriorene gjøre av seg? Skal de ta plasser fra rogues da? Som må ta plasser fra noen andre, også blir det en syklus på det.

Har ikke noe imot teddytanks egentlig, men det at de skal toppe warriors på tanking når warrior er tanks. Nemlig fordi druids er hybridklasse burde de ikke være bedre enn den opprinnelige klassen.

Hadde jo blitt litt feil om du kunne specce resto og eie prest og paladin på healing.

Hvis du speccer feral så tar du rogues på dps, eller warriors på tanking.

Og hvis du speccer balance blir du bedre på ranged enn mages/warlocks.

Hybridklasser skal jo ikke toppe de opprinnelige klassene, for om de gjør det.. ja, hva er vitsen med å spille warrior, mage, rogue da? Når en druid kan gjøre alt bedre? Det er jo ikke særlig balansert da heller.

Lenke til kommentar
Skjønner poenget ditt, men si at det nå er druids som er maintanks. Hvor skal warriorene gjøre av seg? Skal de ta plasser fra rogues da? Som må ta plasser fra noen andre, også blir det en syklus på det.

Slik er det jo med alle klassene, hvis det er 25 mann som skal være med, og det er 30 som har lyst, så er det noen som blir utelatt, og da må man begynne å se på hva de ulike klassene og buildsene har muligheten til å gjøre. Derfor er hybridklassene nødt til å være konkurransedyktige (dvs. like bra eller bedre).

Hadde jo blitt litt feil om du kunne specce resto og eie prest og paladin på healing.

Hvis du speccer feral så tar du rogues på dps, eller warriors på tanking.

Og hvis du speccer balance blir du bedre på ranged enn mages/warlocks.

Nei, det hadde blitt helt riktig faktisk. Per i dag, så er ikke hybrids hybrids, og da må vi være like gode som de andre klassene på det vi skal drive på med, ellers fungerer det ikke i praksis. Hvis vi ikke da har spesifikke roller som ingen andre kan gjøre.

Hybridklasser skal jo ikke toppe de opprinnelige klassene, for om de gjør det.. ja, hva er vitsen med å spille warrior, mage, rogue da? Når en druid kan gjøre alt bedre? Det er jo ikke særlig balansert da heller.

Hva er vitsen med å spille pala, druid og shammy om de ikke er like gode som de andre klassene?

Hva er vitsen med å bruke opp en 25-man plass på en hybridklasse om han ikke kan måle seg med de andre klassene i noe?

Den eneste måten hybridklasser kunne ha blitt skikkelig viable end-game er om de kunne speccet to roller på en gang, og skiftet mellom de to, og dermed blitt en person som kunne hoppe litt mellom roller ettersom hva som trengtes. Per i dag er dette for så vidt mulig, men det spørs om en forsvarer en 25-mannsplass når det gjelder DPS/Healing-output. Det er til en viss grad mulig, men ikke helt.

Blizzard ser ikke ut til å forstå at Paladins bruker mana på både å heale og DPS, og i de tilfellene man ikke gjør det, så burde det blitt slik, slik at f.eks. en pala både kan gjøre bra DPS og heale bra, bare ikke samtidig. Det burde ikke være så vanskelig å balansere det slik at hybridklasser faktisk er hybridklasser, og ikke bare en watered down versjon av prest, warrior eller mage.

Det er her problemet ligger.

Lenke til kommentar

Det er jo forsåvidt sant det du sier, ja. Men man må jo specce for å få det resulatet man vil ha.

En rogue som speccer sverd får ikke lik dps med dagger som hvis han speccet dagger.

En druid får ikke lik dps i cat hvis han er speccet resto enn hvis han var feral.

Det er jo et dilemma for alle klasser på en måte. Men, jeg synes det er en grei nerf. Sier ikke at druids skal SUGE MØKK som tanks, men de burde ikke overgå warriors med så mye som de gjør per dags dato. De to klassene burde utgjevnes, noe som det ser ut som skjer her.

Vi får vel bare vente å se, tenker jeg..

Endret av TheoB
Lenke til kommentar

Oioioi, tøffe-smurfen, om du ikke har annet å gjøre enn å spre galle kan du stikke et annet sted.

Henger vel igjen en hel del fra at alle warriors speccer DPS og alle druids speccer feral regner jeg med. Er jo umulig å finne tanks/healers til instances mellom 60 og 70.

Som sagt, om det viser seg at de blir mer eller mindre jevngode, så er det greit.

Lenke til kommentar
Oioioi, tøffe-smurfen, om du ikke har annet å gjøre enn å spre galle kan du stikke et annet sted.

Henger vel igjen en hel del fra at alle warriors speccer DPS og alle druids speccer feral regner jeg med. Er jo umulig å finne tanks/healers til instances mellom 60 og 70.

Som sagt, om det viser seg at de blir mer eller mindre jevngode, så er det greit.

8015599[/snapback]

Hvorfor det? når du er en av de sikkert ytterst få som ikke forventet denne nerfen til druids?

Hvorfor jevngode, noen gang tenkt over hvorfor det heter hybrids?

En warrior SKAL være den beste tanken om den er tank-speccet. En priest SKAL være den beste healeren om den er heal-speccet.

I såfall, så skulle jeg gjerne hatt 3x så mye dps på paladinen min om det skal være jevngodt som du sier.

Du burde, gjennom to år med world of warcraft, vite sånnt..

Lenke til kommentar
There are lots of people sayiing that Bear Druids or Paladins or both hold hate better than Warriors, period...Protection or non-Protection.

Tseric:

If that is truly the case, Druids or Paladins or both will likely see changes to their threat mechanics. Warriors have always been intended to be a primary choice for tanking. That is not going to change, even with Druids and Paladins receiving tanking buffs. Yes, they weren't that good at it before and the devs do want to increase their viability in that role, but it should not be exceeding the capabilities of warriors. If it does, as I said, it'll probably get reigned in some.

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.h...&sid=1&pageNo=1

Lenke til kommentar
There are lots of people sayiing that Bear Druids or Paladins or both hold hate better than Warriors, period...Protection or non-Protection.

Tseric:

If that is truly the case, Druids or Paladins or both will likely see changes to their threat mechanics. Warriors have always been intended to be a primary choice for tanking. That is not going to change, even with Druids and Paladins receiving tanking buffs. Yes, they weren't that good at it before and the devs do want to increase their viability in that role, but it should not be exceeding the capabilities of warriors. If it does, as I said, it'll probably get reigned in some.

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.h...&sid=1&pageNo=1

8015660[/snapback]

Ja, det virker som om palas og druids er bra på å holde aggro fra flere. Poenget mitt er at hybrids ikke fungerer i nåværende form om de utelukkende skal være dårligere versjoner av core-klasser. På et eller annet vis må Blizzard gjøre rollene til hybrids viable i end-game. 25-manns krever en godt gjennomtenkt oppsetning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...