Gå til innhold

Server-eller-patch-relatert-jamring-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, fy f#&"en Blizzard sliter... Forumene er jo oversvømt av brukere som opplever problemer som er HELT LATTERLIGE etter så mange ukers drift på Europe-serverene.

Det er jo folk som har vært utestengt i dagevis.

Det dummeste av alt er vel forsåvidt den TOTALE mangelen på support og info fra Blizzard sin side. Sjanseløst spør du meg....

Lenke til kommentar

Det rare var at da jeg skulle logge meg inn så fikk jeg beskjed om at jeg ikke hadde betalt. Og da jeg gikk innpå kontoen min via blizzard siden så var ikke noe kort info lagt til. Noe jeg la til dag nr1. Til og med bruttern fikk det samme og han la inn sin visa for 4 dager siden...

Lenke til kommentar

Nå er jeg også utestengt, fordi nå virker plutselig ikke betalingen! Ikke kommer jeg inn på account management, og ikke får jeg sendt Contact Us Skjema heller...

 

FAEN! :realmad:

 

Edit:

 

Legger bare til : HÆLVETE !!! ÅÅÅÅÅRCCHCHHGHHHH !! :wallbash:

Endret av dimdal
Lenke til kommentar

Altså...jeg vurderer STERKT å gi faen i dette spillet. Det har vært en konge opplevelse...men alle forbanna noob folka, og alle forp**** nedetidene trekker ned ENORMT. Burning blade servern er helt latterlig. nede 1 time hver dag, minst.

Lenke til kommentar
Bare å hoste opp den gode gamle SWG-Kontoen igjen.... :hrm:

Dette blir LITT for dumt av Blizzard.... :realmad:

dette skjer jo KONSTANT. HEr om dagen fikk jeg ikke spilt på 38 timer. .Igår 2 timer, idag dette her.

 

blizzard gir jo fullstendig faen i oss.

 

 

edit: spar meg for alt bs om at jeg overdriver. takk.

Endret av asad
Lenke til kommentar

Jeg er litt småirritert jeg også nå. Fikk beskjed om at konton min var frozen, og at jeg må betale for å spille videre... greit nok, men det er ikke så enkelt når account sidene er unavailable. De kunne forøvrig venta med å fryst accounter til accountsidene er oppe. eller i det minste gitt oss en liten oppdatering om hva som skjer...

 

jaja, jeg får bare smøre meg med tålmodighet og prøve igjen senere :)

Lenke til kommentar

Godt å høre at det er massevis av folk som har problemet. Jeg ble selv kastet ut av spillet tidligere i dag, og da jeg skulle logge inn sto det at jeg måtte betale. Nå har det seg slik at jeg har lagt inn VISA-informasjonen MINST 10-12 ganger, men den blir refused hver gang.

 

Jeg benyttet meg også av mail-skjemaet dems her om dagen, men fikk mailen i retur i dag. Ukjent mottaker, hva i all verden er det? Jeg hadde altså benyttet meg av et skjema på WoW-Europe.com, og fikk en mail fra Blizzard om at mottakeren var ukjent?!?! Grunnen til at jeg måtte sende denne mailen, var fordi jeg ble NEKTET å stå i telefonkø hos Blizzard pga stor pågang. Det er da ikke rart de har så stor pågang når de driter i kundene. Det kommer som x antall ganger før her, så å si ingen beskjeder til oss kunder når det er noe galt, og det er _veldig_ ofte noe galt. Når de i tillegg fryser kontoen min fordi _de_ ikke klare å trekke penger ut av den, som det forresten er mer enn nok av penger på, da begynner jeg å lure veldig på WoW-fremtiden min.

 

Det er synd, for etter hva jeg har testet og prøvd, finnes det ingen alternative MMORPG'er der ute for meg, i det minste frem til Middle-Earth Online kommer.

 

UFF!

Lenke til kommentar

Jeg er forundret over at så mange i spillbransjen er så flinke til å lage gode spill, men har så liten selvtillit at de ikke dimensjonerer serverkapasiteten sin høyt nok. Eller finner løsninger som fordeler trafikken over større tidsrom.

 

Ta Valve (noen hovne blærer som åpenbart synes kunder er et nødvendig onde). De "tvinger" Steam nedover hodene på kundene, og så viser det seg at Steam-serverne ikke hadde kapasitet til å betjene alle klientene når det var større oppdateringer på HL2/CS:S. (aner ikke problemet fortsatt er det samme, spiller ikke CS lenger).

 

Og nå Blizzard.

 

Er det på tide at statistikere gjør inntog hos spillutviklerne? Det er vel ikke så vanskelig å forutse tidspunkter der trafikken blir høy. Man vet hvor mange kunder man har, og så vet man sannsynligvis gjennomsnittlig hvor mange som logger inn i løpet av et bestemt tidsrom. Eller tar jeg feil? Jeg har ikke peiling på det tekniske, jeg har bare reflektert over dette ved et par anledninger.

 

Kanskje er det som å løse rushtrafikken i Oslo og andre større byer? Bygger man større veier, er det flere som velger å kjøre, så er man like langt. Så det er nesten umulig å bygge store nok veier.

Men når det gjelder innlogging på nettverk, kan jeg vanskelig forestille meg at det blir flere innlogginger jo bedre serverkapasitet man har. Trafikken her bestemmes vel av antall kunder, som bestemmes av salget av det aktuelle spillet, som sikkert ikke avhenger av hvor god serverpark utviklerene har...

En parallell man kan trekke mellom rushtrafikk på veiene inn til Oslo og på servere er vel at det er lite lønnsomt å dimensjonere stort nok til å betjene trafikken på "peak hours". Store deler av tiden står jo kapasiteten brakk.

Men politikerne har fundert på å øke bomavgiftene i rushtiden for å fordele belastningen bedre, akkurat som NSB har lavere priser på avganger med færre passasjerer. Cluet er å fordele trafikken.

 

Hadde det ikke vært en god løsning å fordele trafikken på større tidsrom? Kunne man varslet at "innen 10 dager må abonnementet være betalt". Så kunne man velge når man ville betale, og så ville belastningen være en god del mindre.

 

Vel, nå har jeg fabulert lenge nok, men hadde satt pris på andres tanker her også!

Lenke til kommentar
Jeg er forundret over at så mange i spillbransjen er så flinke til å lage gode spill, men har så liten selvtillit at de ikke dimensjonerer serverkapasiteten sin høyt nok. Eller finner løsninger som fordeler trafikken over større tidsrom.

 

Ta Valve (noen hovne blærer som åpenbart synes kunder er et nødvendig onde). De "tvinger" Steam nedover hodene på kundene, og så viser det seg at Steam-serverne ikke hadde kapasitet til å betjene alle klientene når det var større oppdateringer på HL2/CS:S. (aner ikke problemet fortsatt er det samme, spiller ikke CS lenger).

 

Og nå Blizzard.

 

Er det på tide at statistikere gjør inntog hos spillutviklerne? Det er vel ikke så vanskelig å forutse tidspunkter der trafikken blir høy. Man vet hvor mange kunder man har, og så vet man sannsynligvis gjennomsnittlig hvor mange som logger inn i løpet av et bestemt tidsrom. Eller tar jeg feil? Jeg har ikke peiling på det tekniske, jeg har bare reflektert over dette ved et par anledninger.

 

Kanskje er det som å løse rushtrafikken i Oslo og andre større byer? Bygger man større veier, er det flere som velger å kjøre, så er man like langt. Så det er nesten umulig å bygge store nok veier.

Men når det gjelder innlogging på nettverk, kan jeg vanskelig forestille meg at det blir flere innlogginger jo bedre serverkapasitet man har. Trafikken her bestemmes vel av antall kunder, som bestemmes av salget av det aktuelle spillet, som sikkert ikke avhenger av hvor god serverpark utviklerene har...

En parallell man kan trekke mellom rushtrafikk på veiene inn til Oslo og på servere er vel at det er lite lønnsomt å dimensjonere stort nok til å betjene trafikken på "peak hours". Store deler av tiden står jo kapasiteten brakk.

Men politikerne har fundert på å øke bomavgiftene i rushtiden for å fordele belastningen bedre, akkurat som NSB har lavere priser på avganger med færre passasjerer. Cluet er å fordele trafikken.

 

Hadde det ikke vært en god løsning å fordele trafikken på større tidsrom? Kunne man varslet at "innen 10 dager må abonnementet være betalt". Så kunne man velge når man ville betale, og så ville belastningen være en god del mindre.

 

Vel, nå har jeg fabulert lenge nok, men hadde satt pris på andres tanker her også!

vel sagt mann!

Lenke til kommentar

I alle verdens dager!

 

Tenkte jeg skulle prøve å få tak i Blizzard på telefon igjen, siden de er umulige å få tak i på mail. Til og med nå er det er umulig å komme igjennom - 1 time etter at de åpnet for dagen. Likevel våger de å sperre kontoen min gjevnt og trudd - enda jeg har prøvd å få tak i dem i flere dager.

 

Nei, denne måneden her har ikke vært noe annerledes enn betaen, og likevel betaler jeg for det. Blir så forbannet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...