Gå til innhold

VIA

Anbefalte innlegg

Jeg har et ASUS hovedkort med VIA/AMD 761 chipset. Så vidt jeg har forstått kan det være lurt å ha installert driverne for dette for å unngå enkelte småproblemer. Imidlertid, som jeg har lært av egen erfaring og senere sjekket opp, harver du OS-et hvis du installerer dem etter å ha installert alt annet og ender opp med å måtte formatere. Så hvordan er det egentlig man skal gjøre dette for å få det riktig? Jeg ble en gang fortalt at jeg skal rykke ut alt unntatt det helt nødvendige, installere OS og så installere VIA-driverne før jeg kobler til noe annet.

Det jeg lurer på er da først og fremst om dette stemmer, og deretter om hva det egentlig er som skal rykkes ut. Skjønner jo selv at f.eks. lydkort kan rykkes ut uten problemer, men hva ellers skal ut? Skal alle harddisker og CD-ROM man ikke bruker kobles fra? Hvordan skal alt dette uansett hjelpe når det fortsatt er såpass mye som rett og slett må stå i (så vidt jeg vet), som f.eks. skjermkort, CD-ROM og i grunnen det aller meste... Så hvordan skal jeg egentlig gjøre for å få installert de dømrade driverne? Har strengt tatt ikke hatt store problemer uten dem, men tenkte det kunne være greit å prøve å installere dem riktig nå når jeg skal formatere uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke tidspunktet for 4in1 er så viktig. Har aldri hatt noe spesielt system på det, og jeg har aldri hatt problemer der.

Derimot tror jeg, når jeg tenker tilbake, at etter å ha lagt inn Windows 2000 (vil ikke bruke tusener på XP før det finnes service packs), så pleier jeg å legge inn SP2 og så 4in1. Men er usikker på om jeg noengang har gjort noe annerledes enn det.......vet at det var slik jeg gjorde det når jeg nå bygget en KT333 maskin.

Pål

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...