janeide Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Hvordan kan jeg skrive ut en (n*m) tabell ved hjelp av System.out.println - kommandoen? n og m varierer fra hver gang. Lenke til kommentar
Gjest Sletet+adslkfjv Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) forstår ikke spørsmålet ditt helt, men regner med du vil ha en flerdimisjonal tabell med tall som du vil skrive ut. dette kan du lage sånn: int[][] inttabell = {{1,2,3,4,5},{11,12,14}}; for(int i =0;i<inttabell.length;i++){ for(int j = 0;j<inttabell[i].length;j++){ System.out.println(inttabell[i][j]); } } Endret 18. mars 2005 av Sletet+adslkfjv Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) Hvordan kan jeg skrive ut en (n*m) tabell ved hjelp av System.out.println - kommandoen? n og m varierer fra hver gang. Skal du skrive ut alle cellene, eller bare visse verdier? For alle verdiene skulle det holde med 2 nøstede for-løkker... Du kan finne et eksempel på dette her, ca. midt på siden. Søk på "nested" så kommer du rett dit. [EDIT] Hmm, logindude var raskere til å skrive enn meg. [/EDIT] Endret 18. mars 2005 av Mr.Garibaldi Lenke til kommentar
janeide Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 Eg skal skrive ut cellene ja, men ikke nedover. Det blir det her... Vil gjerne skrive det ut med n nedover og m bortover. Som et rutenett. Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Eg skal skrive ut cellene ja, men ikke nedover. Det blir det her... Vil gjerne skrive det ut med n nedover og m bortover. Som et rutenett. Det kan fortsatt gjøres veldig likt logindude skisserer... String tekst; for(int i = 0; i < tabell.length; i++){ tekst = ""; for(int j = 0; j < tabell[i].length; j++){ tekst = (tekst + tabell[i][j] + ", "); } System.out.println(tekst); } Du får kanskje litt mye på et fat nå, men men Lenke til kommentar
Gjest Sletet+adslkfjv Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 og så kan det gjøres sånn: int[][] inttabell = {{1,2,3,4,5},{11,12,14}}; for(int i =0;i<inttabell.length;i++){ for(int j = 0;j<inttabell[i].length;j++){ System.out.print(inttabell[i][j]+" "); } System.out.println(); } Du får kanskje litt mye på et fat nå, men men litt enig der, men men, ikke noe som et par exempler tips til janeide: http://javaalmanac.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå