Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fyr som prøver å "hacke" meg :P

Anbefalte innlegg

hva hvis jeg definerer ordet cracker som en som finner smutthull og utnytter det om det så er på godt eller vondt. crack er vel en og annen ting i seg selv ved at det bare er et hull som er blitt laget, som gjerne brukes i sammenheng til å bryte en sperre eller forandre et produkt. kan jo hende det er feil, men

edit: tankegangen min her er da ren definisjon og oversettelse fra de begrepene, om det ikke skulle være så åpenbart.

Endret av inventum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg var i London så jeg en grønn bok ala matrix med masse 1ere og 0ere. Learn to Hack het den :S fant den i øvre etasje på Borders.

Med andre ord "how to become a god programmer" ;)

Quotene dine er helt på trynet. En cracker er en som skriver cracks, dvs. fjerner kopisperrer, mens de som roter rundt på andres pc'er/nettverk er hackere (eller evt. script kiddies om de ikke vet hvordan ting fungerer og kun bruker verktøy andre har laget).

Det å skrive kode er vel noe en "coder" gjør?

Jupps, jeg vet at definisjonene du bruker er ganske så vanlige rundt omkring på nettet, men det gjør dem ikke mer riktige. Er vel bare et uttrykk for at de som vet minst ofte skriker høyest. :p

Derfor du skriker så mye?

http://www.catb.org/~esr/faqs/hacker-howto.html#what_is

http://www.catb.org/jargon/html/index.html

http://www.catb.org/jargon/html/crackers.html

Det at folk går rundt og tenker "hacker" = "bryte inn på pc'er" er fordi mediene har alltid gått rundt og gaulet det, og det er like irriterende som når folk går rundt og kaller kabinettet sitt for modem, harddisk, cpu, cd-holder og lignende, og skjermen for datamaskin.

Lenke til kommentar
noen som kan gi meg en link til et sted jeg kan lære meg å hacke?

Har selv veldig lyst til å lære meg å "hack", ihvertfall lære mer om hva det går ut på. Hvordan det gjøres osv. Men tror det bryter litt med reglene her på hw.no.

EDIT: Det å legge ut informasjon til steder der man kan lære seg å hacke altså, ikke det å kunne hacke.

hacking er ikke noen man lærer, man lærer å programere og så kommer kunnskaper om hvordan et system fungere som et Bi produkt :D

Der fikk du saktt det.Og jeg er enig :)

Lenke til kommentar
Bildet over viser et program som viser hvilke åpne porter du har på maskinen din, altså et port-scanner program.. Finner en ISP ut at f.eks du bruker et slikt program kan det bli litt problemer. ;)

port-scanning er ikke ulovlig. man kan ikke bli straffet for det direkte...dog det er jo nesten det samme som å sjekke alle dører og vinduer på et fremmed hus - så noen reaksjon kan man få

hacking vs cracking trodde jeg vi hadde avklart i de ørtti andre trådene om dette

Lenke til kommentar
Når jeg var i London så jeg en grønn bok ala matrix med masse 1ere og 0ere. Learn to Hack het den :S fant den i øvre etasje på Borders.

Med andre ord "how to become a god programmer" ;)

Quotene dine er helt på trynet. En cracker er en som skriver cracks, dvs. fjerner kopisperrer, mens de som roter rundt på andres pc'er/nettverk er hackere (eller evt. script kiddies om de ikke vet hvordan ting fungerer og kun bruker verktøy andre har laget).

Det å skrive kode er vel noe en "coder" gjør?

Jupps, jeg vet at definisjonene du bruker er ganske så vanlige rundt omkring på nettet, men det gjør dem ikke mer riktige. Er vel bare et uttrykk for at de som vet minst ofte skriker høyest. :p

Derfor du skriker så mye?

http://www.catb.org/~esr/faqs/hacker-howto.html#what_is

http://www.catb.org/jargon/html/index.html

http://www.catb.org/jargon/html/crackers.html

Det at folk går rundt og tenker "hacker" = "bryte inn på pc'er" er fordi mediene har alltid gått rundt og gaulet det, og det er like irriterende som når folk går rundt og kaller kabinettet sitt for modem, harddisk, cpu, cd-holder og lignende, og skjermen for datamaskin.

Jepp.. Til frank2004, så du burde du være litt forsiktig med å skrike ut om ting du ikke har greie på. ;)

Lenke til kommentar
Har en dud på MSN som sier han kan "hacke" meg. Jaja, tenker jeg og gir han IPen min som han har bedt om (han må visst ha den for å "hacke" :p ).

hehe... Da er det ikke mye hakcing/cracking der nei når han må spørre deg om IP'n:) Til og med jeg kan finne ut ip'n til folk på msn :p

Lenke til kommentar

tha stoffi, chil og cloud.. "hacking" KAN læres bort. Men det lureste er ikke å skrive til et forum :roll:

Se hvor langt dere kommer på hacketesten til svensken, og gi meg en mail..

ps jeg oppfordrer ikke til noe som helse

lgmazp

Lenke til kommentar
Bildet over viser et program som viser hvilke åpne porter du har på maskinen din, altså et port-scanner program.. Finner en ISP ut at f.eks du bruker et slikt program kan det bli litt problemer. ;)

port-scanning er ikke ulovlig. man kan ikke bli straffet for det direkte...dog det er jo nesten det samme som å sjekke alle dører og vinduer på et fremmed hus - så noen reaksjon kan man få

hacking vs cracking trodde jeg vi hadde avklart i de ørtti andre trådene om dette

Men det bryter nok med vilkåra til ISPen din, så nettilgangen din kan du risikere å miste

Lenke til kommentar
Har en dud på MSN som sier han kan "hacke" meg. Jaja, tenker jeg og gir han IPen min som han har bedt om (han må visst ha den for å "hacke" :p ). Jeg venter selvsagt i spenning om det skal skje noe, noe jeg tror ikke komme til å skje. Jeg spør hva som foregår, men da sier han at han må ha passordet til maskinen :p . Jeg gir han selvfølgelig ikke det. Han sier det er greit, det kommer bare til å ta litt lenger tid å hacke. Så jeg spør han hvor langt han har kommet. "øøh, jeg har kommet så langt:" så viser han meg bildet som er vedlagt. Noen som vet hva dette er? Hadde vært interessant å vite hva dette var...

Noen som vet?

For meg ser det ut som en portscanner, du tregner ikke å vær redd for har du Firewall på så blokkere den alle Exploits scanner, også som Telenor, NGT tilfeldigvis også gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...